Детройт. 15 вересня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Близько 13 тис. співробітників General Motors Co. (GM), Ford Motor Co. і Stellantis NV вийшли на страйк, оскільки автовиробники не змогли домовитися з профспілкою працівників автомобільної галузі United Auto Workers (UAW) про підвищення оплати праці.
Страйк уперше проводиться на підприємствах одразу всіх трьох автовиробників, зазначає The Wall Street Journal. Зазвичай UAW обирав для цього одну з “великої трійки” американських автомобільних компаній.
Цього разу страйк розпочався на заводі Ford у Мічигані, підприємстві GM у Міссурі та Stellantis в Огайо.
Глава UAW Шон Фейн заявив, що надалі акція може поширитися і на інші заводи. Він закликав усіх членів профспілки бути готовими взяти участь у страйку, якщо це буде потрібно.
Загалом у GM, Ford і Stellantis працюють приблизно 150 тис. осіб, які є членами UAW, зазначає Market Watch. Чотирирічний контракт автовиробників із членами профспілки закінчився в четвер.
Профспілка вимагає від компаній підвищення зарплат на 46% протягом чотирьох років поряд із поліпшенням пенсійного забезпечення, збільшенням відпусток та іншими заходами. Автовиробники, тим часом, готові на набагато менш суттєве підвищення зарплат. Наприклад, GM запропонувала підняти зарплати на 10%, або 16% із урахуванням разових виплат.
Стратегія проведення страйку на окремих заводах може перетворитися на “логістичний кошмар” для автомобільних компаній, зазначає аналітик CFRA Гаррет Нельсон.
“Ланцюжки поставок в автомобільному секторі є одними з найскладніших, – каже Нельсон. – Той факт, що автовиробники не знають заздалегідь, яких підприємств стосуватиметься страйк, може створити серйозний рівень невизначеності і негативно позначитися на обсягах виробництва”.
Якщо страйк триватиме занадто довго, автомобільним компаніям, можливо, доведеться скорочувати виробництво і відправляти робітників у вимушені відпустки, що створить хвильовий ефект для всієї галузі, зазначає експерт.
Як зазначає Market Watch, автовиробники мають у своєму розпорядженні достатні ресурси, щоб витримати страйк співробітників, однак якщо він триватиме понад два тижні, збитки компаній будуть відчутними. Згідно з даними агентства Moody’s, GM має у своєму розпорядженні грошові кошти та їхні еквіваленти на суму $39 млрд, Ford – $51 млрд, Stellantis – $69 млрд.
Акції GM і Ford втрачають у ціні 1,8% на попередніх торгах у п’ятницю, Stellantis – 0,4%.