ЄБА просить скасувати рішення "Укрзалізниці" про заборону використання євровізків виключно для потреб ЦТЛ

Київ. 2 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) звернулася до віцепрем’єр-міністра – міністра з відбудови України та голови правління АТ “Укрзалізниця” з проханням скасувати рішення про заборону використання візків для переставляння вагонів на європейську колію для власників приватних вагонів.

Згідно з текстом звернення, який має в своєму розпорядженні “Інтерфакс-Україна”, компанії-члени комітету з логістики ЄБА зазначають, що з 1 жовтня український експорт може опинитися під загрозою.

“При перевезенні товарів залізницею на західному кордоні вагони мають бути переставлені з широкої української колії (1520 мм) на вузьку європейську колію (1435 мм). Для цього використовуються спеціальні візки, що надаються перевізникам “Укрзалізницею”. Незважаючи на те, що ці візки вже зараз у дефіциті, “Укрзалізниця” має намір з 1 жовтня обмежити можливість користуватися ними для приватних власників вагонів, які вже отримали відмову в затвердженні планів перевезень на жовтень”, – пояснюється у зверненні.

В ЄБА наголосили, що “Укрзалізниця” встановила вимогу використовувати лише вагони, що перебувають у її власності, оплата за які регулюється державним тарифом (входять до парку філії “Центр транспортної логістики” (ЦТЛ)), для перевезень в експортному напрямку. При цьому не було виконано попереднє повідомлення учасників ринку і з ними не проводилися консультації.

Це рішення “раптове” і суттєво впливає на можливість виконання плану експорту, що відіграє ключову роль у забезпеченні стійкості національної економіки завдяки стабільному надходженню валютних коштів, зазначили в бізнес-об’єднанні.

“У поточних умовах, коли морські порти заблоковані та діють заборони на імпорт сільгосппродукції з боку сусідніх європейських держав, бізнес вкрай обмежений у виборі маршрутів для експорту власної продукції. Наявні маршрути мають обмежену пропускну здатність, а їхнє використання здорожчує вартість продукції. Тому собівартість продукції балансує на межі збитковості, а іноді виробництво вже нерентабельне для бізнесу. Будь-які обмеження, що вводяться всередині країни, створюють додаткові труднощі для компаній на тлі наявних зовнішніх обмежень”, – процитувала пресслужба менеджера комітету з логістики ЄБА Дар’ю Січкар.

Зміна умов перестановки вагонів на європейську колію може вже найближчим часом призвести до значного зниження обсягів експорту і відповідно зменшення валютних надходжень в економіку країни, резюмували в ЄБА та попросили Мінвідновлення й АТ “Укрзалізниця” скасувати ухвалене рішення.

Як повідомлялося, АТ “Укрзалізниця” (УЗ) має у своєму розпорядженні 3,2 -3,5 тис. візків. Їх достатньо для забезпечення роботи 1,7 тис. вагонів-зерновозів, які розподілені між п’ятьма-шістьма пунктами перестановки. УЗ планує їх акумулювати і задіяти для перестановки парку ЦТЛ у напрямку західних переходів.

“УЗ” має намір використовувати наявні в її розпорядженні візки для єврошляхів для власного парку і збільшити пропозицію для експортерів для підвищення окупності роботи компанії. “УЗ” не заперечує, якщо ті, хто бажає виготовити візки самостійно і задіяти їх для власних потреб, виконуватимуть перестановку на залізничних пунктах “УЗ”.