Естонсько-фінський газопровід Balticconnector могло пошкодити китайське судно Newnew Polar Bear – ЗМІ

Гельсінкі. 24 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Естонсько-фінський газопровід Balticconnector могло пошкодити китайське судно Newnew Polar Bear, повідомила в понеділок фінська газета Helsingin Sanomat.

Вона не виключає, що якір судна зачепив газопровід. Це призвело до фактичної зупинки контейнеровоза через можливий відрив якоря.

“У ніч із 7 на 8 жовтня, коли було пошкоджено газопровід, контейнеровоз Newnew Polar Bear йшов на південний схід зі швидкістю близько 11 вузлів у Фінській затоці. О 1:12 ночі за фінським часом у даних руху судна було зафіксовано дивну аномалію: швидкість раптом впала до 1,1 вузла, воно майже зупинилося”, – ідеться в публікації.

У цей час судно перебувало приблизно за 1,4 морських миль, або приблизно 2,6 км, від лінії газопроводу, що проходить морським дном. Газопровід воно перетнуло приблизно через вісім хвилин, тобто о 1:20 ночі. Рівно в цей час норвезький сейсмологічний центр Norsar зафіксував поштовхи в цьому районі.

Зупинка у відкритому морі була настільки короткою, що не була зафіксована, наприклад, у сервісі Marine Traffic. Її можна було визначити тільки під час ретельнішого вивчення інформації.

Після прибуття судна в порт “Санкт-Петербург” з’явився знімок, зроблений портовим оператором Global Ports, на якому ланцюг переднього якоря з лівого борту було спущено. Це незвично, оскільки, як правило, немає необхідності кидати якір у порту, коли судно вже пришвартовано біля причалу. “На картинці зображено якірний ланцюг. Можливо, решти не вистачає”, – наводить видання слова капітана далекого плавання Магнуса Вінберга.

У п’ятницю в поліції Фінляндії повідомили, що виявили в морі важкий предмет, який міг бути якорем.

У відомстві заявили, що мають намір співпрацювати з китайською владою для з’ясування можливої ролі контейнеровоза в пошкодженні газопроводу.

Як зазначали ЗМІ, у ніч, коли було пошкоджено газопровід, – і приблизно в той самий час – було пошкоджено кабелі зв’язку між Естонією та Фінляндією, а також Естонією та Швецією. Після цього в НАТО повідомили про плани посилити охорону підводних комунікацій у Балтійському морі та проведення для цього додаткових спостережних і розвідувальних польотів, а також направлення чотирьох тральщиків альянсу.