Київ. 13 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Атака на судно KMAX Ruler в одеському порту 8 листопада є вкрай негативним інцидентом, який водночас не призвів до зупинення роботи морського експортного коридору, повідомив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький.
“Ситуація з логістикою в агросекторі залишається мінливою, але загальний тренд на ринку позитивний: постійно збільшується кількість суден, які заходять у порти Великої Одеси. Навіть після негативного інциденту з атакованим судном ніхто не зупинився. Це ще раз підтверджує, що є готовність, попри все, боротися за країну й аграрний сектор”, – сказав він у рамках фермерського зльоту “Кооперація на 360°” у Києві в п’ятницю.
За його словами, нормалізація роботи логістичних шляхів, зокрема морем, дала б змогу аграріям отримати додатково $20-30 на тонні, що поліпшило б ситуацію на внутрішньому ринку.
“Це не прибутковість, а можливість для аграріїв вийти в нуль і стимул сіяти зернові культури навесні 2024 року”, – пояснив Висоцький і додав, що за збігу різних обставин домогтися цього можливо.
Як приклад він навів виділення минулого тижня Кабінетом Міністрів $20 млн для створення фонду страхування вантажоперевезень морем. Загальний обсяг цього страхового фонду, за словами Висоцького, має сягнути $500 млн, завдяки приєднанню до проєкту кількох британських страхових агентств. Вони ставлять за мету повернути страхування вантажоперевезень Чорним морем до 1% вартості вантажу судна, як це було до повномасштабної війни.
Висоцький відзначив відновлення зростання аграрного експорту 2023 року, незважаючи на його стримування через страйк польських перевізників на українсько-польських пунктах пропуску. Він також вказав, що на автоперевезення аграрних товарів припадає 5-6% усього експорту.
“Тут усі розуміють, що агроекспорт – це порти Великої Одеси, Дунаю та перевезення залізницею”, – наголосив заступник міністра.