Київ. 24 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Три великі грецькі судноплавні компанії Minerva Marine, Thenamaris і TMS Tankers останніми тижнями припинили транспортування російської нафти, щоб уникнути санкцій з боку США, повідомляє в четвер агентство Reuters.
Усі три компанії були активними вантажовідправниками російської нафти і палива аж до вересня-жовтня, коли вони почали скорочувати свою участь, згідно з даними трейдерів і суднових агентів, з якими ознайомилося агентство Reuters. Усі три компанії відхилили запити на судна для навантаження російської нафти в листопаді і пізніше, розповіли трейдери, які раніше співпрацювали з цими трьома фірмами.
У компаніях не відповіли або відповіли відмовою на запити про коментарі.
Вихід грецьких вантажовідправників із торгівлі відбувся після посилення санкцій США, введених щодо поставок російської нафти. У жовтні Вашингтон запровадив перші санкції проти власників танкерів у Туреччині та Об’єднаних Арабських Еміратах, які перевозять російську нафту за ціною, вищою за встановлену країнами “Великої сімки” цінову межу в 60 доларів за барель. Минулого тижня США ввели санкції щодо ще трьох кораблів.
Три грецькі компанії займалися поставками російської нафти протягом десятиліть і продовжували це робити, коли більшість інших західних компаній припинили роботу за цими маршрутами, щоб уникнути зростаючих ризиків санкцій і введення цінового обмеження. Ці компанії керують більш ніж 100 нафтовими танкерами, здатними обробляти майже весь експорт нафти з російських європейських портів Приморськ, Усть-Луга і Новоросійськ обсягом приблизно 10 мільйонів тонн на місяць або 2,4 мільйона барелів на день. У них також є флот невеликих танкерів, що перевозять паливо.
“Темного флоту може виявитися недостатньо для перевезення всієї російської нафти”, – заявив один із трейдерів, що займаються транспортуванням російської нафти, маючи на увазі появу так званого “темного флоту” вантажовідправників, які перевозять нафту з підсанкційних Росії та Ірану.
Як основну причину він назвав той факт, що російську нафту тепер доставляли до споживачів в Азії 8-10 тижнів, а не два тижні як до санкцій, коли нафту продавали в Європі. Це означає, що для торгівлі буде потрібно більше танкерів.
Однак наразі Росія, схоже, справляється із ситуацією, оскільки втрутилися інші судноплавні компанії, кажуть трейдери. За даними трейдерів і судноплавних даних, Росія тепер покладається на свою судноплавну компанію “Совкомфлот” і безліч маловідомих судноплавних компаній, зареєстрованих в ОАЕ, Індії, Гонконгу, Сейшельських островах, Гані та інших місцях. Судна несуть прапори різних держав від Ліберії до Островів Кука.
Джерело: https://www.reuters.com/markets/commodities/greek-shippers-exit-russian-oil-trade-us-tightens-price-cap-scrutiny-2023-11-23/