Подарунковий набір із популярної у США різдвяної пісні подорожчав на 2,5% у 2023 році

Нью-Йорк. 25 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Подарунковий набір, складений на основі популярної в англомовних країнах пісеньки “Дванадцять днів Різдва”, коштуватиме цього року американцям на 2,5% дорожче, ніж 2022 року, згідно з розрахунками PNC Wealth Management.

"Дванадцять днів Різдва" – це англійська народна пісня, присвячена святкам, тобто періоду від католицького Різдва (25 грудня) до свята Богоявлення (6 січня). Її текст було вперше записано наприкінці XVIII століття. У пісні 12 куплетів, у яких співається про 12 подарунків: куріпка на грушевому дереві, дві горлиці, три французькі несучки, чотири співочі птахи, п’ять золотих каблучок, шість гусок, сім лебедів, вісім молочарок, дев’ять леді-танцюристок, десять лордів-вершників, одинадцять волинщиків і дванадцять барабанщиків.

Згідно з даними PNC, ціна всіх 364 персонажів і предметів, що згадуються в пісні, цього року становить майже $201,973 тис., що на $4,9 тис. вище за їхню вартість рік тому.

Якщо ж покупець візьме лише по одному персонажу/предмету кожного виду, набір обійдеться в $46,73 тис., що є рекордом і на 2,7% перевищує торішню вартість. Водночас із моменту початку підрахунку в 1984 році цей набір подорожчав у 2,3 раза.

PNC Christmas Price Index (PNC CPI) розраховується вже 40 років, для цього використовують дані ритейлерів, акторських агентств, магазинів домашніх тварин, а також інші джерела. Історія показує, що середньорічне збільшення PNC CPI збігається зі зміною індексу інфляції в США, хоча в окремі роки були винятки.

Споживчі ціни (індекс CPI) у США за 12 місяців, що закінчилися в листопаді, зросли на 3,1%, за даними міністерства праці країни. Індекс базової інфляції, що не враховує волатильних ціни на продукти харчування та енергоносії, збільшився на 4%.

“Найагресивніший в історії цикл підвищення відсоткових ставок Федеральної резервної системи та сповільнення зростання деяких найбільших світових економік, а також інші макроекономічні чинники допомогли послабити зростання індексу споживчих цін PNC порівняно з попередніми роками”, – заявила директорка з інвестицій PNC Asset Management Group Аманда Агаті. У 2022 році PNC CPI підскочив на 10%, у 2021 році – на понад 5%.

Вартість “базового кошика” PNC CPI цьогоріч піднялася на 3,7% і перевищила $33,6 тис. З нього, за аналогією з офіційними індикаторами, виключено подарунки з найбільш волатильними цінами – лебеді. Однак за минулий рік вартість цих птахів майже не змінилася ($13,125 тис. за штуку), що, до того ж, практично збігається з їхньою ціною 1984 року.

Загалом вартість п’яти складових індексу залишилася на торішньому рівні (включно із золотом), а семи – збільшилася. Найсуттєвіше цього року подорожчали горлиці – на 25%.

Спостерігачі з іронією зазначають, що на тлі підвищення цін на нерухомість у США поточного року різко збільшилася і вартість житла для куріпки – грушеве дерево подорожчало на 15%. При цьому ціна самого птаха не змінилася, у зв’язку з чим куріпка разом із деревом стали коштувати на 13,9% більше, ніж 2022 року.

Повний набір подарунків із пісні, замовлений через інтернет, зараз обійшовся б покупцеві у $239,415 тис., що на 5,3% вище за ціну роком раніше. Онлайн-купівля всіх перелічених у пісеньці товарів/послуг в одному екземплярі коштувала б американцеві на 4,8% дорожче – $52,024 тис. Значна різниця порівняно з купівлею подарунків у звичайному магазині пов’язана з високою вартістю доставки, особливо живих птахів.