"Аскет Шиппінг" довів перевалювання в портах Дунаю до 100 тис. тонн/міс. і працює над розвитком логістики

Київ. 14 вересня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – ТОВ “Аскет Шиппінг” довело свої потужності перевалювання в портах Дунаю з 30 тис. т до 100 тис. т на місяць, побудувало сухий порт на заході України та працює над подовженням логістичного ланцюжка, повідомив виконавчий директор компанії Микола Гапеєв на міжнародній конференції Black Sea Grain&Oil-2023 у четвер.

За його інформацією, компанія через війну втратила 90% своїх потужностей, зокрема Бердянську філію, яка перебуває в окупації, і Миколаївську, яка заблокована і не має більше сполучення з Чорним морем. “Аскет Шиппінг” змушений був активно розвивати альтернативні маршрути експорту та подовжувати зернові логістичні ланцюжки. Одним із таких рішень стало створення сухого порту у Львівській області, другим – нарощування перевалювання в Дунайських портах.

“Щоб ефективно використовувати портову інфраструктуру, потрібно швидко вантажити судна і швидко їх повертати. Для цього наша компанія робить низку кроків. Ми, по-перше, маємо власні складські потужності загальною ємністю 20 тис. тонн, а по-друге, ми подовжуємо логістичний ланцюжок, починаємо працювати з клієнтом, забираючи зерно безпосередньо на елеваторі або в полі. Отже, ми розуміємо потік вантажу. Розуміємо, скільки автомобілів куди підходить, у яку точку, тому що зараз у нас 99% логістики – автомобільна, і найголовніше – це мати партію для завантаження суден”, – сказав Гапеєв.

Він також зазначив, що в сучасної зернової логістики немає правильних рішень. Те, що сьогодні здається правильним, швидко змінюється. Одним із дієвих рішень наразі є навантаження зерна без накопичення на складах у портах, але це призводить до утворення багатоденних черг на під’їздах до них. Крім того, від обстрілів уже почали страждати водії зерновозів, які змушені простоювати в цих чергах по десять і більше діб, розповів експерт.

Як повідомлялося, ТОВ “Аскет Шиппінг” у 2022 році забезпечила перевалювання 500 тис. тонн зернових. Компанія розпочала роботу в п’яти нових для неї портах: Одесі, Ізмаїлі, Рені, Білгород-Дністровському та Кілії.

“Аскет Шиппінг” спеціалізується на наданні логістичних послуг з експортних відправлень зернових і харчових вантажів у семи портах України: в Бердянську, Миколаєві, Одесі, Маріуполі, Херсоні, Дніпрі та Запоріжжі. На початку війни компанія перемістила виробничі потужності на захід України, налагодила співпрацю з елеваторами регіону та Європи. В планах підприємства – відправлення вантажів залізничним і автотранспортом у європейські порти.

Директором і основним бенефіціаром групи компаній “Аскет Шиппінг”, куди входять “Перша фумігаційна компанія”, “Аскет Карго”, “Азовальянс Груп” тощо, є Катерина Русіна. Їй належать 60% акцій. Четверо її дітей є співвласниками бізнесу і мають частки по 10%.