Промисловий гігант України, «Інтерпайп», стикнувся із серйозними втратами у листопаді через блокаду польсько-українського кордону, призвану протестувати польських перевізників.
Директор із закупівель та логістики групи, Олексій Яновський, повідомив, що компанія недоотримала або витратила додатково $1,2 млн у зусиллях доставити продукцію європейським клієнтам. Частину замовлень довелося перенести з листопада на грудень через заблоковані пункти пропуску на кордоні.
В умовах блокади чорноморських портів, головними видами транспорту для доставки продукції «Інтерпайпу» у 2023 році стали автомобільний і водний, що в цілому становить 79% відвантаженої продукції. Зокрема, автомобільні перевезення до європейських клієнтів стали ключовим елементом, але через блокаду польсько-українського кордону з 6 листопада вони опинилися заблокованими. Це призвело до несвоєчасної доставки продукції та перенесення частини замовлень.
Окрім прямих збитків, компанія також відчула непрямі наслідки блокади. Перенаправлення транспортного потоку на інші кордони спричинило зростання вартості транспортування. Збільшився навантаження на інші прикордонні переходи, що призвело до утворення черг та збільшення простою автотранспорту. Крім того, клієнти компанії готуються виставляти претензії та скасовувати угоди через затримки в постачанні, що може призвести до додаткових втрат.
У контексті складних обставин, «Інтерпайп» змушена шукати альтернативні маршрути та методи доставки, а також виробники-постачальники із-за кордону також стикаються із труднощами у продажах на українському ринку. Компанія продовжує зусилля у подоланні викликів та розглядає стратегії для мінімізації можливих втрат у майбутньому.
Автор: Марічка Хижа