Київ. 7 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Держава і бізнес повинні працювати над перетворенням тимчасового коридору для морського експорту української продукції на постійний, вважає генеральний директор групи “Метінвест” Юрій Риженков.
За його словами, після виходу з українських портів перших суден із зерном і металом з’явився обережний оптимізм щодо можливості повноцінного відновлення експорту. Однак військово-політичне керівництво України та бізнес мають докласти додаткових зусиль, щоб тимчасовий коридор став повноцінним маршрутом.
“ЗСУ, ВМФ, ГУР і Мінінфраструктури працювали над цими питаннями щонайменше вісім місяців. Але нам усім треба ще працювати над тим, щоб цей маршрут став таким, на який ми могли б розраховувати разом з аграріями”, – сказав він на конференції “Майбутнє українського експорту”.
Риженков наголосив, що відновлення морського експорту особливо важливе для гірничодобувного сегмента групи, оскільки неможливість вивозити залізорудну сировину (ЗРС) морем змусила компанію значно знизити завантаження ГЗК. Так, до повномасштабного вторгнення РФ в Україну в Європу експортували менше за 10% ЗРС, основний обсяг експорту йшов морем до Китаю через порти Великої Одеси – “Чорноморськ”, Одеський і “Південний”.
“Сьогодні наші ГЗК завантажені на 35-40%. Комбінати наших колег працюють навіть із меншими показниками. І тут іншого виходу, ніж відкривати порти Великої Одеси, не існує”, – зазначив топменеджер.
Гендиректор також зазначив, що із втратою маріупольських меткомбінатів Україна втратила майже 50% українського виробництва та експорту металу. Загалом у країні працюють тільки чотири метпідприємства.
Зокрема, меткомбінати “Метінвесту” – “Каметсталь” і “Запоріжсталь” зараз завантажені на 65-75% потужності. Для нормальної роботи металургії необхідно завантажити комбінати більше ніж на 80%. Водночас весь експорт металу компанія повністю переорієнтувала на європейський ринок.
Зазначається, що в уряді вважають, що відкриття українських портів для експорту зможе значно поліпшити економічну ситуацію в країні.
“Нам необхідне відновлення економіки. Є один фактор, який може швидко і суттєво змінити ситуацію. Це відновлення нормальної логістики та роботи глибоководних портів України. У цьому разі аграрний ринок заробляє більше, отримує зовсім іншу маржу, може конкурувати та інвестувати. Так само і металургійна галузь може почати працювати вже не на 20-30%. А це мільярди доларів валютної виручки – близько $1,6 млрд додаткових надходжень щомісяця”, – сказав на конференції міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Зараз у Чорному морі діє тимчасовий коридор для цивільних суден, встановлений ВМС ЗСУ. Ним уже пройшли 10 суден з аграрною та металургійною продукцією.
“Метінвест” є вертикально інтегрованою групою з видобувних і металургійних підприємств. Підприємства групи розташовані переважно в Донецькій, Луганській, Запорізькій і Дніпропетровській областях.
Основними акціонерами холдингу є група “СКМ” (71,24%) і “Смарт-холдинг” (23,76%), які спільно керують ним.
ТОВ “Метінвест Холдинг” – керуюча компанія групи “Метінвест”.
Джерело: https://metinvest.media/ru/page/derzhava-ta-bznes-mayut-pracyuvati-nad-peretvorennyam-timchasovogo-koridoru-dlya-morskogo-eksportu-ukransko-produkc-na-postyniy