Київ. 18 жовтня. ЕНЕРГОРЕФОРМА – Компанія “ДТЕК Київські регіональні електромережі” розробила програмний продукт, що сприятиме забезпеченню максимально рівномірного відключення споживачів від електропостачання в разі необхідності застосування графіків відключень, повідомив генеральний директор Віталій Шайда.
“Розроблений нами певний програмний продукт підказує диспетчеру, що і коли вмикати чи вимикати, і унеможливлює його помилку. Минулого року ми зрозуміли, що диспетчеру досить важко керувати тими графіками і лімітами, щоб максимально забезпечити соціальну справедливість. Програму ми протестували і використовуватимемо, якщо застосовуватимуться графіки відключень”, – сказав Шайда на брифінгу в Києві в середу.
Водночас він пояснив, що компанія зробила все можливе наразі, щоб зменшити кількість споживачів, підключених до об’єктів критичної інфраструктури, у результаті чого до них не застосовували графіки відключень.
“Ми зменшили кількість таких споживачів удвічі, але все одно в нуль не вийдемо з технічних причин. Це питання вирішиться з часом, зокрема з розвитком у Київській області Smart Grid”, – зазначив СЕО “ДТЕК КРЕМ”.
Водночас він зазначив, що, враховуючи існування багатьох викликів на цю зиму, пов’язаних із терором росіян, компанія розробила низку нестандартних заходів для мінімізації наслідків можливих обстрілів енергосистеми.
“Ми переформатували наші бригади, закріпили за ними певні населені пункти, вони там перебувають. Якщо відбувається аварія, ми швидше виїжджаємо і реагуємо. Також на 25% порівняно з минулим роком збільшили резервний аварійний запас, щоб у разі пошкоджень мали необхідне обладнання. Крім того, фізично захистили силове обладнання, трансформаторні ПС і, про всяк випадок, розробили графіки відключень”, – описав ситуацію Шайда.
При цьому він закликав споживачів до індивідуальної відповідальності при споживанні е/е.
“Для мінімізації відключень потрібно зменшувати рівень навантаження на енергосистему, а значить, установити багатозонні лічильники, що дасть змогу не лише менше платити, а й рівномірно споживати е/е, замінити лампочки на світлодіодні, застосувати енергоефективну техніку, не користуватися декількома видами енергоємної техніки одночасно”, – дав рекомендації голова “ДТЕК КРЕМ”.
Він також звернув увагу споживачів, що в разі потреби отримати ту чи іншу інформацію, варто спершу звертатися в чат-бот компанії, на сайт, а вже потім телефонувати до колцентру. За його словами, попри те, що він забезпечує відповіді на всі дзвінки споживачів, багато інформації вже є в інших доступних джерелах компанії.
Як повідомлялося, “ДТЕК Мережі” наприкінці липня представила концепцію розвитку “розумних мереж” (Smart Grid) на прикладі Київської області, яка може стати базовою для модернізації мереж у всіх областях України. Десятирічний план “ДТЕК Мережі” передбачає повне оновлення електричної інфраструктури Київської області з інвестиціями в EUR2,4 млрд і трирічний пілотний проєкт в енерговузлі Ірпінь-Буча-Бородянка вартістю EUR145 млн.