Київ. 21 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Федерація роботодавців України (ФРУ) має намір офіційно звернутися до голови парламентського комітету з фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева з вимогою не допустити ухвалення дискримінаційних для українських виробників, на думку ФРУ, законопроєктів про пільгове ввезення низки транспортних засобів “для забезпечення потреб сил безпеки та оборони”.
“Передбачувані цими законопроєктами зміни до Податкового та Митного кодексів призведуть до дискримінації національного товаровиробника та створення режиму найбільшого сприяння режиму імпорту майже будь-яких наземних транспортних засобів іноземного виробництва”, – наголошує ФРУ на своїй фейсбук-сторінці.
Йдеться про законопроєкти №10219 і №10220, зареєстровані у ВР 7 листопада поточного року, згідно з якими передбачається тимчасово (на період дії воєнного стану, але не пізніше 31 грудня 2024 року) звільнити від сплати ввізного мита, ПДВ та акцизного збору низку ввезених транспортних засобів.
Це, зокрема, стосується автобусів, легкових автомобілів (окрім авто з кузовами седан, хетчбек, кабріолет, купе; перегонових автомобілів), вантажних авто, спецавтомобілів (окрім автовиробів, автобетономішалок), причепів і напівпричепів.
Співавторами законопроєктів виступили Олександр Ковальчук, Данило Гетманцев (“Слуга народу”), Ярослав Железняк (“Голос”) і ще 44 народні депутати.
ФРУ зазначає, що на засіданні робочої групи при профільному комітеті 19 грудня за участю власників і керівників підприємств-автовиробників було наведено низку аргументів проти ухвалення законопроєктів.
При цьому наголошується, що вже існує механізм ввезення в Україну на пільгових умовах (без оподаткування), зокрема транспортних засобів для ЗСУ як гуманітарної допомоги, і, за даними митниці, торік у такий спосіб в Україну було ввезено понад 60 тис. транспортних засобів. Зокрема, їхнє ввезення цілком можливе за рахунок коштів місцевих бюджетів, що передаються на гуманітарні цілі.
“Тому логічним є питання, навіщо взагалі ухвалювати ці зміни, які аргументуються саме необхідністю врегулювання цього вже врегульованого питання. Модератор засідання та співавтор законопроєктів Ковальчук чіткої відповіді на це запитання так і не надав”, – наголошується в повідомленні.
Федерація зазначає, що український бізнес постійно допомагає силам оборони, купує техніку для фронту, зокрема тисячі автомобілів для ЗСУ.
“Якщо механізм ввезення техніки для ЗСУ як гуманітарної допомоги є недосконалим для використання саме місцевими сонетами, ФРУ готова разом із парламентом доопрацювати цей інструмент. Але ми категорично проти перспективи створення системи, в якій заздалегідь продукція, вироблена для ЗСУ на українських підприємствах, буде дискримінована порівняно із завезеною з-за кордону”, – пояснюється в повідомленні.
За оцінкою ФРУ, у разі ухвалення законопроєктів, наприклад, турецький трал коштуватиме на 20% дешевше, і більшість місцевих рад купуватиме саме іноземну техніку.
При цьому зазначається, що українські виробники за більшістю позицій готові повністю задовольнити потреби військових у цій продукції.
“Виробники мають низку проєктів із розроблення та виробництва техніки для ЗСУ, реалізують інвестиційні програми з виробництва військових вантажівок, інженерної техніки, спеціальних причепів, уже інвестували кошти та будують нові виробництва”, – зазначено в повідомленні ФРУ.
Федерація наголошує, що при цьому український виробник платить ПДВ, ввізне мито за комплектувальні, а в деяких випадках ще й акцизний податок.
Джерело: https://www.facebook.com/UkrainianEmployers/posts/pfbid0fdPmrQoFougemJCd2tGzrJnhtuQ9qvhHCHZBd7BRFdieuHgoXZyZs8i5RHzm2QDXl