Київ. 27 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Китайські компанії за відсутності чітких стимулів продовжують торгувати даними переважно поза створеними для цього владою спеціальними майданчиками, пише Financial Times із посиланням на галузевих інсайдерів та експертів.
“Ми відчуваємо труднощі із залученням учасників на майданчик”, – цитує газета висловлювання співробітника однієї з державних бірж даних.
Офіційні біржі в Гуйяні, Шанхаї та Пекіні пропонують субсидії новим учасникам. Проте компанії, як і раніше, не поспішають вдаватися до їхніх послуг, побоюючись порушити законодавчі обмеження на продаж споживчих даних, зазначає глава відділу технічної політики консалтингової компанії Trivium China Кендра Шефер.
За словами Шефер, централізованими майданчиками користуються переважно органи влади і держкомпанії.
Шанхайська біржа даних (Shanghai Data Exchange) прогнозує, що до 2025 року лише 10% даних реалізовуватимуться на офіційних майданчиках, водночас до кінця десятиліття обсяги торгівлі даними в КНР зростуть до 516 млрд юанів ($72,5 млрд) із 88 млрд юанів у 2022 році.
Загалом регіональна влада відкрила 48 бірж даних у Китаї. На таких майданчиках органи влади, державні та приватні компанії можуть купувати і продавати дані про все – від погоди до руху транспорту.
Пекін розраховує, що ці дадуть змогу бізнесу підвищити свою ефективність, і в 2020 році оголосив їх національним пріоритетом, нагадує FT.