Київ. 5 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Найбільший український мобільний оператор “Київстар” вважає затверджені на засіданні 27 вересня Національною комісією, що здійснює регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК), ставки інтерконекту на 2024-2025 рр. обґрунтованими й об’єктивними.
“На наше глибоке переконання, запропоновані НКЕК ставки інтерконекту є абсолютно обґрунтованими й об’єктивними”, – заявив директор з регуляторного забезпечення “Київстару” Олександр Когут у відповідь на запит агентства “Інтерфакс-Україна”.
За його словами, затвердженню ставок на вересневому засіданні комісії передувала величезна робота з визначення витрат ефективного оператора (модель LRIC). Дослідження для України здійснювала всесвітньо відома незалежна консалтингова компанія Detecon, яка неодноразово виконувала аналогічну роботу для країн ЄС.
“У результаті розрахунку за моделлю LRIC консультантам вдалося визначити ставки на найближчі роки, залежно від економічних чинників України (оптимістичний і песимістичний сценарій). На базу результатів, підготовлених Detecon, регулятор запропонував для громадських консультацій відповідні розміри ставок для завершення мобільного та фіксованого трафіку щонайменше на найближчі два роки. Оскільки країни ЄС тривалий час використовували модель ефективного оператора (LRIC) для визначення ставок у своїх країнах (доки не було встановлено єдиних ставок для країн ЄС), ми вважаємо, що крок з боку НКЕК є абсолютно послідовним, проєвропейським і зрозумілим на шляху до єдиного цифрового ринку з ЄС. До того ж немає підстав сумніватися в компетенції експертів Detecon, які всебічно вивчили і врахували в результатах своєї роботи особливості українського ринку електронних комунікацій”, – заявив Когут, нагадавши, що наступним кроком на шляху до єдиного цифрового ринку ЄС має стати вирівнювання ставок із 23 квітня 2026 року.
Україна тривалий час знижувала ставки інтерконекту, максимально наближаючи їх до собівартості цієї послуги. Уже зараз для послуг мобільного голосового зв’язку діє ставка 8 коп./хв, що навіть дещо нижче за рівень ставок у ЄС (EUR0,002 = 9 коп./хв), зазначив директор із регуляторного забезпечення “Київстар”.
“Модель ефективного оператора, підготовлена для України, продемонструвала, що нинішній розмір ставки майже не відрізняється від ставки за собівартістю ефективного оператора (запропоновано 7,5 коп./хв). Отже, Україна вже має обґрунтовану ставку на рівні, наближеному до собівартості. Незначне зниження ставки для мобільного зв’язку на 0,5 коп./хв не матиме значного впливу на ринок електронних комунікацій або окремо взяту нашу компанію”, – зазначив Когут.
Крім того, на його думку, зниження ставки термінації для фіксованого зв’язку також не матиме суттєвого впливу на ринок, оскільки обсяг дзвінків фіксованого зв’язку не такий значний, як мобільного.
Співрозмовник агентства наголосив, що “Київстар” завжди виступав за принцип прогнозованості в регулюванні ставок, оскільки це дає змогу створювати горизонт для планування бізнесу на кілька років. “Ми щиро вітаємо запропоновані НКЕК проєвропейські зміни, оскільки чітко розуміємо, що відбуватиметься зі ставками в найближчі кілька років”, – зазначив Когут.
Раніше повідомлялося, що НКЕК 27 вересня 2023 року схвалила проєкт постанови “Про встановлення розрахункових такс за послуги термінації національного трафіку (тариф на завершення дзвінка) для мобільного та фіксованого голосового зв’язку”.
З 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року розрахункові такси за послуги термінації національного голосового трафіку на мережах мобільного зв’язку встановлюють 7,5 коп. за 1 хвилину, а з 1 січня 2025 року – 7,6 коп./хв (без ПДВ). На мережах фіксованого зв’язку розрахункові такси встановлюють 5,5 коп./хв з 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року, з 1 січня 2025 року – 5 коп./хв (без ПДВ).
Згідно з рішенням НКЕК від 30 серпня 2016 року, розрахункові такси за послуги пропуску трафіку встановлено на рівні 8 коп./хв.
Розрахункові такси за послуги термінації національного трафіку для мобільного та фіксованого голосового зв’язку визначено згідно з моделлю ефективного оператора (LRIC – Long-Run Average Incremental Cost).
Процедура публічних обговорень документа триватиме до 10 жовтня.
Також повідомлялося, що український мобільний оператор lifecell закликав НКРЕКП, скоригувати ставки інтерконекту на 2024-2025 рр. з урахуванням реальної ситуації на ринку.