Львів. 15 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Львівська ОДА та АТ “Укрзалізниця” (УЗ) вивчають доцільність запуску маршрутів із польських міст Сянок і Перемишль до Хиріва (Львівська область), заявив у неділю голова ОДА Максим Козицький на церемонії запуску поїзда Івано-Франківськ-Львів-Люблін-Варшава (з пересадкою на станції Рава-Руська).
“Я скажу, про що я мрію: звичайно ж, я мрію, щоб Львів став залізничним хабом. Щоб ми заснували новий транспортний вузол на Скнилові. Запустили поїзд Скнилів-Варшава зі Львова і поїзд через Мостиську на Краків. А ці маленькі станції Сянок, Перемишль – Хирів… зараз прораховується доцільність запуску поїздів (на напрямку – ІФ-У). І питання хто буде замовником”, – сказав Козицький.
У п’ятницю директор SKPL Томаш Страпагель в інтерв’ю ЦТС заявив, що, на думку компанії, до Хиріва потрібно запускати два поїзди: один зі Сянока, інший – із Перемишля. За його словами, SKPL подала відповідну заяву в адміністрацію Підкарпатського воєводства і в “Укрзалізницю”.
“Насамперед, перевезення буде запущено до Рави-Руської, а вже потім, можливо, і до Хиріва. Коли саме це станеться, я не знаю. Однак, хочу зазначити, що інфраструктура вже готова, оскільки залізничні колії до Хиріва на обох напрямках уже відремонтовано”, – сказав Страпагель в інтерв’ю виданню.
Глава SKPL також розповів про те, що польська компанія надала рухомий склад для рейсу Івано-Франківськ-Львів-Люблін-Варшава з пересадкою на станції Рава-Руська після звернення представників польського уряду по допомогу у вирішенні питання із запуском поїзда на європейській колії в Україні. Він також сказав, що це найкоротша дорога з Варшави до Львова. Страпагель наголосив, що українські партнери запевнили SKPL, що сполучення має великі перспективи, навіть у разі відновлення польотів з аеропорту Львів.
Раніше глава УЗ Євген Лященко в інтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна” повідомив, що серед проєктів, які будуть подані до кінця січня 2024 року на конкурс від CEF (Connecting Europe Facility, передбачає ко-фінансування важливих інфраструктурних проєктів за кошти Євросоюзу), передусім буде подано проєкт будівництва євроколії 1435 мм від державного кордону з Польщею до Львова (Мостиська-Скнилів) і проєкт переформатування Львівського вузла, як європейського залізничного хаба.
Ще раніше УЗ оголосила про завершення реконструкції двох ділянок у Львівській області, які з’єднують Хирів із прикордонними пунктами Старжава і Нижанковичі (держкордон із Польщею), – т.зв. “лінія 102”. Розглядається можливість у майбутньому запустити пасажирський потяг Польської залізниці транзитом через Україну, уп’ятеро скоротивши відстань подорожі від прикордонного міста Кросценко Бершадського повіту до Перемишля.