МХП за 9 міс.-2023 наростив продаж соняшникової олії на 111%, а соєвої на 44%

Київ. 17 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Агрохолдинг МХП, найбільший в Україні виробник курятини, за січень-вересень 2023 року наростив продаж соняшникової олії на 111% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 372,760 тис. тонн.

Як повідомляється у звіті агрохолдингу на Лондонській фондовій біржі, домогтися такого зростання вдалося завдяки збільшенню виробництва соняшникової макухи, використанню додаткових дробильних потужностей і зміні рецептури, а також частковому відновленню логістичних маршрутів.

Крім того, продаж соєвої олії в третьому кварталі 2023 року зріс на 44% і становив 11,096 тис. тонн, а також на 44% – до 39,126 тис. тонн за дев’ять місяців 2023 року порівняно з 27,263 тис. тоннами за дев’ять місяців 2022 року, що було спричинене перебоями в логістиці у 2022 році.

За інформацією МХП, який вперше виніс виробництво рослинних олій в окремий напрям у своєму звіті, виторг сегмента за дев’ять місяців 2023 року збільшився на 54% до $488 млн, що призвело до збільшення скоригованої EBITDA (за винятком МСФЗ (IFRS) 16) на $71 млн порівняно з $34 млн за дев’ять місяців 2022 року, що зумовлено збільшенням обсягу продажу рослинної олії, яке було частково компенсовано зниженням цін за дев’ять місяців 2023 року.

Як повідомлялося, МХП завершив 2022 рік із чистим збитком $231 млн порівняно з $393 млн чистого прибутку за підсумками 2021 року. Його виторг зріс на 11% – до $2 млрд 642 млн.

За дев’ять місяців 2023 року чистий прибуток МХП сягнув $122 млн порівняно зі збитком $269 млн за дев’ять місяців 2022 року. Валовий прибуток зріс на 16% – до $463 млн, тоді як операційний прибуток підскочив на 40% – до $247 млн, а операційна рентабельність збільшилася до 11% з 9%. Скоригована EBITDA за цей період зросла на 20% – до $329 млн, однак відповідна рентабельність скоротилася до 14% з 15%.