МХП завершив III кв.-2023 із чистим прибутком $55 млн

Київ. 16 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Агрохолдинг МХП, найбільший в Україні виробник курятини, у третьому кварталі 2023 року одержав $55 млн чистого прибутку, тоді як третій квартал 2022 року він завершив із чистим збитком $181 млн.

Як повідомляється у звіті агрохолдингу на Лондонській фондовій біржі в четвер, його виручка за цей період зросла на 2% – до $739 млн, тоді як експортна виручка скоротилася на 12,6% – до $411 млн, становлячи 56% загальної виручки проти 65% у другому кварталі 2022 року.

Зазначається, що валовий прибуток у липні-вересні збільшився на 7% – до $169 млн, тоді як операційний скоротився на 5% – до $95 млн, а скоригований EBITDA виявився меншим за 8% і становить $111 млн.

Загалом за дев’ять місяців 2023 року чистий прибуток МХП сягнув $122 млн порівняно зі збитком $269 млн за дев’ятьма місяцями 2022 року, що переважно відображає негрошовий прибуток від курсової різниці розміром $7 млн цього року порівняно з курсовими збитками $367 млн торік.

Виручка МХП за січень-вересень цього року зросла на 22% – до $2 млрд 294 млн, зокрема експортна збільшилася на 25% – до $1 млрд 385 млн, а її частка в загальній виручці підвищилася до 60% з 59%.

Валовий прибуток агрохолдингу за дев’ять місяців цього року зріс на 16% – до $463 млн, тоді як операційний прибуток підскочив на 40% – до $247 млн, а операційна рентабельність збільшилася до 11% з 9%.

Як зазначено у звіті, скоригована EBITDA у січні-вересні-2023 зросла на 20% до січня-вересня-2022 – до $329 млн, однак відповідна рентабельність скоротилася до 14% із 15%.

“МХП повідомляє про хороші операційні та фінансові результати за дев’ять місяців 2023 року завдяки відновленню рівня експорту, збереженню високого попиту, стабільній ціновій кон’юнктурі та успіхам команди МХП у мінімізації збоїв у виробництві”, – наголошується у звіті.

Агрохолдинг додав, що операційні та фінансові результати за дев’ять місяців 2022 року значно сильніше постраждали від збоїв на ранніх етапах війни, що встановило низьку планку для порівняння з минулим роком.

“На майбутні результати знову можуть негативно вплинути проблеми, пов’язані з війною, які не перебувають під контролем МХП”, – наголошується в документі.

Згідно з ним, компанія продовжує працювати в надзвичайно складному і невизначеному логістичному середовищі, зазнаючи значних транспортних витрат через необхідність використовувати альтернативні транспортні маршрути й управляти збільшеною складністю своїх логістичних операцій.

“Через ці проблеми експорт МХП, як і раніше, залежить від пом’якшення квот і тарифів на птицю ЄС і Великої Британії, і будь-які зміни в поточному режимі можуть становити серйозний ризик для здатності компанії прибутково виходити на кінцеві ринки”, – зазначив агрохолдинг.

Він зазначив, що для деяких продуктів, включно з пшеницею, кукурудзою, ріпаком і насінням соняшнику, компанія, як і раніше, не може отримати доступ до кінцевих споживачів у деяких центральноєвропейських країнах ЄС через обмежувальні заходи. Крім того, страйки на польському кордоні збільшили вартість доставки м’яса птиці в ЄС іншими, довшими маршрутами.

У документі зазначено також, що кон’юнктура світового ринку продукції, не пов’язаної з м’ясом птиці, залишається складною: низькі ціни на пшеницю і ріпак, включно з рослинними оліями, чинять тиск на рентабельність.

У звіті повідомляється, що понад 2300 співробітників МХП мобілізовано, тому агрохолдинг упровадив постійну програму перепідготовки кадрів, що зумовлює збільшення середнього віку співробітників, а також збільшення частки жінок. Загальний штат агрохолдингу з початку року зріс з 31,70 тис. до 33,05 тис. на кінець вересня.

“Незважаючи на ці серйозні проблеми, виробничі потужності МХП продовжували працювати практично на повну потужність протягом усього звітного періоду і до сьогодні. Це дало змогу компанії продовжити експорт на світові ринки, постачаючи зерно, рослинні олії та м’ясо птиці на світові ринки до більше ніж 70 країн”, – констатується у звіті.

Як повідомлялося, МХП завершив 2022 рік із чистим збитком $231 млн порівняно з $393 млн чистого прибутку за підсумками 2021 року. Його виручка за минулий рік збільшилася на 11% – до $2 млрд 642 млн.