Київ. 30 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Віртуальний monobank закриває проєкт Koto у Великій Британії, повідомив співзасновник monobank Михайло Рогальський в інтерв’ю DOU.
За його словами, від початку запуску проєкту виникли труднощі через отримання ліцензії на здійснення діяльності кредитора, це зайняло в бізнесменів два роки замість очікуваного пів року.
Серед негативних факторів, які вплинули на розвиток проєкту, він також виділив пандемію COVID-19. У зв’язку з нею попит британців на запозичення впав, а обсяг погашення кредитів, навпаки, зріс.
“Регулятор буквально відразу видав такий декрет, що якщо ти видав кредит, а клієнт потім тобі його не повертає і каже, що це через COVID-19, ти маєш йому його (борг – ІФ-У) пробачити”, – додав Рогальський.
Проте, як зазначає співзасновник monobank, навесні 2021 року Koto зміг стартувати на ринку.
“Ми стартонули з Koto. Ми попрацювали десь пів року з Koto й потім зрозуміли, що помилилися з моделлю продукту. Коли ми моделювали продукт (…) як гіпотези ми брали дані галузеві або ми брали дані, які були в нас у mono”, – поінформував він.
“Що ми не передбачили, то це те, що люди братимуть весь кредит, і щойно в них з’являтиметься можливість узяти ще – вони братимуть. І вони гасили два місяці й брали, гасили й брали. У них постійно утилізація кредиту була від 80% до 100%, а модель побудована на тому, що вона в середньому має бути 50%”, – пояснив Рогальський.
За його словами, таким чином Koto в документах умовно показувало клієнту свій Annual percentage rate (APR) на рівні 40%, а за фактом позичальник платив 25%.
“І це такий мазохізм – продавати дорогий кредит, а отримувати менше…” – наголосив бізнесмен.
Він зазначив, що однією з перешкод розвитку Koto також стала потреба в роз’яснювальній роботі з клієнтами щодо продукту, що, своєю чергою, забирає багато часу й коштів.
Після цього співзасновники трансформували проєкт на кредкартки в смартфоні й перейменували Koto на The Credit Thing.
“Усе пішло непогано. У нас порівняно з Koto конверсії зросли втричі, вартість залучення впала втричі”, – сказав він.
Потім розпочалося повномасштабне вторгнення, і компанії не вдалося підняти раунд (залучити інвестиції – ІФ-У) навесні, після чого ситуацію погіршила криза в Британії, повідомив Рогальський.
За його словами, бізнесмени намагалися перевести The Credit Thing на В2В систему, а також розглядали варіант об’єднання з польським проектом stereo, але після відкладення запуску останнього було ухвалено рішення закрити проєкт.
Наразі компанія перебуває в процесі ліквідації, картки клієнтів працюватимуть до кінця грудня.
Співзасновник monobank Олег Гороховський у січневому інтерв’ю “Forbes Україна” повідомив, що в проєкт було інвестовано 14 млн фунтів стерлінгів (близько $17,7 млн).
Мобільний банк без відділень monobank заснували в січні 2017 року колишні топменеджери ПриватБанку Роман Гороховський, Дмитро Дубілет і Михайло Рогальський. Він працює під ліцензією Універсал Банку, який входить до групи “ТАС” (Київ) і наразі обслуговує понад 7 млн клієнтів.
Джерело: https://youtu.be/QZQKkF5J8sw?si=_XyFqU6yIKcJZ0Pp