Київ. 11 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Транспортні компанії почали переспрямовувати судна з близькосхідного регіону на тлі почастішання атак у Червоному морі й Аденській затоці, пише S&P Global Commodity Insights із посиланням на джерела в галузі.
Деякі компанії намагаються взагалі не направляти судна в регіон, натомість обираючи маршрут навколо Африки, який збільшує час у дорозі приблизно на два тижні та підвищує обсяг шкідливих викидів, сказав генеральний секретар галузевої групи Baltic and International Maritime Council (BIMCO) Девід Луслі.
Ризики для судноплавства в Червоному морі та Баб-ель-Мандебській протоці, через яку проходить близько 10% світових морських поставок нафти, зросли на тлі війни Ізраїлю з угрупованням ХАМАС. Єменські хусити висловили свою підтримку палестинцям і неодноразово атакували судна в протоці.
Це призвело до зростання вартості фрахту танкерів у регіоні, а також цін на страховку суден, сказав Луслі.
“Напади є кричущим порушенням міжнародного та морського права з боку воєнізованих формувань у Ємені, – йдеться в заяві Міжнародної палати судноплавства. – Палата твердо переконана, що добре розвинена структура морської безпеки в регіоні має, як і раніше, максимально використовуватися для того, щоб судна та їхні екіпажі не ставали жертвами такої агресії”.