Київ. 26 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Агропромислова група “Овостар Юніон”, один із провідних виробників яєць і яєчних продуктів в Україні, за 9 місяців 2023 року наростила продаж основної продукції в доларовому еквіваленті приблизно на 42,4% завдяки зростанню цін на яйця та рідкі яєчні продукти і збільшенню реалізації рідких яєчних продуктів.
Як ідеться в операційному звіті на Варшавській фондовій біржі в четвер, порівняно з 9 місяцями минулого року яєць було вироблено на 3,5% менше – 1 148 млн, із яких реалізовано в шкаралупі 734 млн яєць (-10,9%). Водночас експорт у яєчному сегменті зріс до 280 млн із 223 млн, а його частка в продажі яєць – до 38% із 27%.
При цьому середня ціна реалізації яєць у шкаралупі в доларовому вираженні зросла до $0,114/яйце з $0,076/яйце роком раніше.
Згідно з повідомленням, за звітний період “Овостар” наростив переробку яєць на 4,4% – до 354 млн яєць. Випуск сухих і рідких яєчних продуктів становив 1906 тонн і 9374 тонн відповідно, тоді як роком раніше цей показник був на рівні 2239 тонн і 7609 тонн.
Обсяг реалізації сухих яєчних продуктів становив 1822 тонни, що на 13,1% більше, ніж роком раніше, з них 1300 тонн, або 71%, було відправлено на експорт, тоді як роком раніше цей показник становив 1083 тонни і 67% відповідно.
Реалізація рідкої яєчної продукції зросла на 20,4% – до 9053 тонн, із них 44% або 3 986 тонн відправлено на експорт, тоді як за дев’ять місяців 2022 року “Овостар” експортував 41% виробленої рідкої яєчної продукції, або 3 117 тонн.
Уточнюється, що середня ціна реалізації сухих яєчних продуктів трохи знизилася – до $8,59/кг із $8,63/кг у січні-вересні 2022 року, тоді як середня ціна продажу рідких яєчних продуктів зросла на 31% – до $2,40/кг.
Такі показники виводять на обсяг реалізації основної продукції за січень-вересень цього року в $168,3 млн, що на 42,4% перевищує показник січня-вересня-2022. За підсумками півріччя зростання продажу становило 56,1%, першого кварталу – 68,1%.
Компанія також повідомила про зростання поголів’я птиці на 8,5% – до 7,42 млн, зокрема курей-несучок – на 9,2%, до 6,28 млн.
“Незважаючи на війну в Україні, яка триває, за 9 місяців 2023 року групі вдалося збільшити поголів’я на 8% рік до року. Керівництво проводить роботу з приведення структури виробництва і продажу у відповідність до ринкової ситуації, що привело до хороших операційних показників”, – прокоментував результати генеральний директор компанії Борис Бєліков.
Як повідомлялося, 2022 року “Овостар” знизив виробництво яєць на 9% – до 1,55 млрд шт., продаж – на 6%, до 1,08 млрд шт. При цьому продаж сухих яєчних продуктів скоротився на третину – до 2,13 тис. тонн, рідких – на 26%, до 10,62 тис. тонн.
Компанія у 2022 році отримала $6,09 млн чистого прибутку, що в 3,7 раза більше, ніж у 2021 році. Її виручка за минулий рік збільшилася на 1,7% – до $135,63 млн.
У першому півріччі 2023 року “Овостар” отримав $20,63 млн чистого прибутку, тоді як аналогічний період 2022 року завершив із чистим збитком $19,78 млн. Його виручка за шість місяців цього року збільшилася на 56,8% – до $88,69 млн переважно завдяки зростанню цін на її продукцію.