Київ. 22 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – З початку повномасштабної війни автомобільний транспорт в Україні досяг паритету за обсягами перевезень пального із залізничним транспортом, водночас парк бензовозів у країні збільшився вчетверо – до 6 тис. одиниць.
“Парк бензовозів збільшився вчетверо – з 1,5 тис. до 6 тис. Я думаю, що у нас наразі парк бензовозів один із найпотужніших у Європі. Автомобільний транспорт став дуже потужною силою, дуже потужним каналом постачань”, – сказав директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн під час презентації підсумків роботи ринку нафтопродуктів у 2023 році в Медіацентрі “Україна – Укрінформ” 21 грудня.
На його думку, автотранспорт є одним з елементів підвищення енергетичної безпеки, оскільки, на відміну від залізниці, має набагато більш розгалужену і диференційовану логістику постачання пального.
“Спробуй зупини таку ватагу бензовозів”, – зазначив експерт.
За словами Куюна, однією зі змін, яка відбулася на ринку від початку війни, є різке збільшення кількості імпортерів пального – з 200 до 700 постачальників. Однак сотні компаній-імпортерів при цьому везуть дуже маленьку частину ринку – від 112 тонн на місяць.
Іще однією тенденцією з початку війни стало зникнення на українському ринку зарубіжних компаній-постачальників.
“Фактично цю кризу вивезли на собі українські компанії. Ті українські компанії, які були на ринку, щонайменше свої позиції втримали, щонайбільше – частки ринку змогли наростити… сьогодні серед провідних трейдерів фактично всі компанії з українським капіталом”, – поінформував директор “А-95”.