Попит на нові автобуси в Україні в липні скоротився на 17% до червня

Київ. 9 серпня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Первинні реєстрації нових автобусів (включно з мікроавтобусами) в Україні в липні знизилися на 17,2%, або на 22 од., порівняно з червнем поточного року – до 147 од., свідчить статистика асоціації “Укравтопром”.

Водночас порівняно з липнем 2022 року, коли було зареєстровано лише 47 автобусів, ринок зріс у 2,3 раза.

Позицію лідера минулого місяця (як і в червні) зберегли автобуси марки Citroen із реєстрацією 52 од., що на 11 машин менше, ніж місяцем раніше (у липні-2023 – 2 од.), друге місце – в Ataman виробництва АТ “Черкаський автобус” із реєстрацією 23 машин проти 48 у червні-2023 і семи – у липні минулого року.

Третє місце зберегли українські “Еталон” з реєстрацією 8 машин (на дві менше, ніж у червні).

Турецькі Guleyuz також із 8-ма зареєстрованими автобусами посіли четверте місце, далі йдуть Ford (7 од.) і Temsa (3 од.).

Таким чином, у січні-липні 2023 року загальні первинні реєстрації нових автобусів усіх класів в Україні становили 885 од. – майже у 2,2 раза більше, ніж за той самий період 2022 року.

Статистика “Укравтопрому” не враховує, зокрема, шкільні автобуси, які зараз активно закуповують області у вітчизняних виробників за кошти держсубвенції та місцевих бюджетів.

Своєю чергою, інформаційно-аналітична група AUTO-Consulting, аналізуючи ринок із урахуванням продажу, зокрема, “школярів”, зазначає, що в липні ринок нових автобусів зріс майже в 3,3 раза, а за підсумками семи місяців він також зріс утричі.

При цьому на шкільні автобуси в липні припало 54% транзакцій у малому класі.

Лідером липня став український Ataman із часткою ринку 44%, а на друге місце вперше за багато місяців вийшов турецький виробник Guleyuz “завдяки поставкам автобусів одному з міст”.

У сегменті міжміських машин потроху постачалися Iveco, Temsa, Ataman, Ankai та MAN. Водночас сегмент особливо великих міських автобусів (18 м) ще “залишається в анабіозі”.

За оцінкою експертів групи, ринок автобусів “потроху оживає”, і в липні вже перевищив показник довоєнного липня-2021, що свідчить про відновлення попиту на пасажирський транспорт.