При УСПП створять робочу групу із тарифної політики для нарощування транзиту українських агровантажів територією Молдови

Київ. 12 липня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Україно-молдовська ділова рада створить робочу групу з тарифної політики для нарощування транзиту українських аграрних вантажів територією Молдови, до якої ввійдуть представники бізнесу, залізниць, фахівці, які напрацюють і систематизують низку нормативних пропозицій, повідомила пресслужба Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП).

“Предметом взаємного інтересу є збільшення транзиту української агропродукції через Молдову на ринки ЄС та інших країн, а також перспектива кооперації/створення спільних підприємств у галузі переробки”, – зазначили в понеділок на зустрічі учасники українсько-молдовської ділової ради, яка функціонує при УСПП.

Вони обговорили досягнуті протягом останніх кількох місяців україно-молдовські домовленості. Йдеться, зокрема, про будівництво прикордонного мостового переходу через Дністер, що буде ключовою ланкою транспортного коридору між Києвом і Кишиневом та альтернативою поромній переправі на прикордонному переході “Ямпіль-Косеуць”, що не працює протягом кількох років.

Транзитні тарифи на перевезення з боку Молдови, які на 57% більші, ніж у АТ “Укрзалізниця”, найближчим часом можуть бути знижені на 25-27%, наголосили учасники ділової ради.

Українська та молдовська сторони також домовилися спростити контрольні процедури залізничного транзиту вантажів, зокрема, запровадити проїзд без зупинки територією України між пунктами пропуску “Фрікацей-Етулія” та Рені-Джурджулешти.

Держсекретар міністерства сільського господарства Молдови Васіле Шарбан повідомив, що Молдова працює над збільшенням потужностей і модернізацією Молдовської залізниці, які не були готові до збільшених обсягів перевезень з України. Так, уже відкрито кілька додаткових транспортних коридорів, під що взято великий кредит у Франції. До роботи залучено “Укрзалізницю”.

Учасники зустрічі наголосили, що до таких транзитних проєктів потрібно максимально залучати Румунію, порти якої використовуються для українського експорту. Така робота вже ведеться, працюють тристоронні робочі групи.

В УСПП упевнені, що знявши високе тарифне навантаження, максимально спростивши прикордонний контроль вантажів, можна досягти показників перевалки українських зернових через Молдову/Румунію до мільйона тонн на місяць, для чого потрібні порівняно невеликі інвестиції в $200-300 млн,.

Президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко запропонував створити єдину платформу на митниці.

“Через два-три роки ми будемо членами ЄС і все одно матимемо її, то чому не почати зараз? Також Молдові не вистачає локомотивів – 14, потрібно щонайменше 25. Це вигідно самим молдовським партнерам, адже тільки від обслуговування українського транзиту їхня залізниця отримала $150 млн прибутку”, – сказав він.

Досягнуті домовленості буде оформлено у вигляді протоколу і передано Кабінету Міністрів України та уряду Молдови.

Джерело: https://uspp.ua/news/ostanni-novyny/2019/vartist-tranzytu-ukrainskoho-zerna-cherez-moldovu-bude-znyzheno-shchonaimenshe-na-25