Нью-Йорк. 2 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Рекламні витрати виробників медпрепаратів для лікування ожиріння і діабету в США зросли на 20% в річному вираженні, повідомляє CNBC.
Сукупні витрати фармацевтичних компаній на рекламу таких ліків у період із січня до липня становили близько $500 млн, підрахували аналітики MediaRadar.
Майже три чверті цієї суми, або $358 млн, припало на четвірку препаратів, які рекламують найбільше, – Ozempic, Wegovy і Rybelsus від данської Novo Nordisk і Jardiance від німецької Boehringer Ingelheim.
При цьому витрати на рекламу одного лише Ozempic за окреслений період досягли $120 млн, що на 23% більше, ніж роком раніше.
Збільшення витрат, пов’язаних із просуванням ліків від діабету й ожиріння, зі свого боку, зумовлено різким зростанням попиту на цей вид фармацевтичної продукції. Так, за останні три місяці 2022 року американські медичні установи виписали понад 9 млн рецептів на ці препарати, що вчетверо перевищує показник початку 2020 року.
Популярність таких ліків значною мірою пояснюється тим, що їх використовували для схуднення знаменитості, наприклад, Ілон Маск і Кім Кардаш’ян.
Унаслідок сплеску інтересу до препаратів від діабету та ожиріння компанія Novo Nordisk на початку вересня стала найбільшою в Європі за обсягом капіталізації.
Також стрімке зростання продажу фармгіганта в першому півріччі 2023 року мало помітний вплив на ВВП Данії, який зріс на 1,7%. Без внеску фармацевтичної галузі, в якій домінує Novo Nordisk, економіка країни зафіксувала б зниження на 0,3%, повідомляло видання Financial Times.
Фахівці занепокоєні активним просуванням і розповсюдженням таких ліків, оскільки їх застосування без медичних показань загрожує серйозними проблемами зі здоров’ям.
У липні цього року Європейське агентство лікарських засобів (EMA) ініціювало розслідування щодо препаратів від діабету й ожиріння, зокрема продукції Novo Nordisk, у зв’язку з повідомленнями про виникнення під час їхнього вживання небезпечних побічних ефектів, серед яких – суїцидальні думки.