РФ і Китай обговорюють будівництво тунелю між материковою Росією і Кримом – ЗМІ

Київ. 24 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Російські та китайські бізнесмени, які мають зв’язки в уряді, таємно обговорювали плани будівництва підводного тунелю, що з’єднує Росію з Кримом, сподіваючись створити транспортний маршрут, захищений від атак з боку України, повідомляє The Washington Post із посиланням на листи, перехоплені українськими спецслужбами.

За інформацією видання, переговори, що включали зустрічі наприкінці жовтня, були викликані зростанням занепокоєння Росії щодо безпеки моста через Керченську протоку, який був ключовою лінією логістики для російських військових, але двічі зазнавав бомбардувань з боку України й залишається вразливою військовою ціллю.

Перехоплені електронні листи свідчать про те, що одна з найбільших китайських будівельних компаній заявила про своє бажання брати участь у проєкті. Ці повідомлення надали The Washington Post українські офіційні особи, які сподіваються викрити проєкт і потенційну участь у ньому Китаю. Справжність повідомлень підтверджено іншою інформацією, яку окремо отримало The Post, включно з реєстраційними файлами компаній, які свідчать про те, що в Криму нещодавно було створено російсько-китайський консорціум за участю осіб, зазначених в електронних листах.

В електронних листах, поширюваних серед представників консорціуму останніми тижнями, згадано зустрічі з китайськими делегатами в Криму. В одному з них, датованому 4 жовтня, Китайську залізничну будівельну корпорацію (CRCC) описують як “готову забезпечити будівництво залізничних і автодорожніх об’єктів будь-якої складності в Кримському регіоні”.

Електронні листи також свідчать про прагнення Китаю зберегти секретність. В одному з них наголошується, що CRCC братиме участь у проєкті лише за “суворої умови повної конфіденційності” й що в будь-яких контрактах назву компанії буде замінено на “іншу, не пов’язану з нею юридичну особу”. В іншому листі згадується китайський банк, готовий “конвертувати свої доларові кошти в рублі для їх переказу до Криму для фінансування проєктів (консорціуму)”.

За словами американських чиновників та експертів у галузі інженерних наук, будівництво тунелю поблизу наявного мосту зіткнеться з величезними перешкодами, оскільки такі масштабні роботи, які, можливо, обійдуться в мільярди доларів і триватимуть роками, ніколи не проводили в зоні бойових дій.

Проєкт також становить політичні та фінансові ризики для Китаю, який ніколи офіційно не визнавав анексії Криму Росією і чиї компанії можуть виявитися втягнутими в економічні санкції, запроваджені США і Євросоюзом проти Москви.

Джерело: https://www.washingtonpost.com/world/2023/11/24/russia-crimea-tunnel-china/