Що відбувається з кадрами в інститутах влади Донецької та Луганської областей?

Східний Варіант випустив аналітичний матеріал Кадри інститутів публічної влади в Донецькій і Луганській областях: стан, виклики та способи їх подолання” про те, в якому стані знаходиться зараз, після повномасштабного вторгнення росії, кадрове забезпечення інститутів влади Донецької та Луганської областей, з якими проблемами та викликами найбільше стикаються, та що з цим можна зробити вже сьогодні.

У матеріалі шукають та пропонують відповіді на запитання:

  • В якому стані знаходиться кадрове забезпечення інститутів влади Донецької та Луганської областей після початку великої війни?
  • Чи варто радикально скорочувати чисельність чиновників в державних структурах?
  • Чому для української влади залишається викликом продовження і поглиблення реформ державного управління?
  • Чи допоможе розробка нової системи мотивацій та стимулювання працівників державної служби та місцевого самоврядування?
  • Що зараз з експериментальним проєктом створення кадрового резерву для деокупованих територій України?

Ключові факти з матеріалу:

Донецька ОВА, яка має за штатним розписом близько 1100 працівників, зараз фактично налічує десь 750 службовців, що становить 72% штатних розписів. Кадровий склад Луганської ОВА зменшився більш суттєво: із затверджених розписом 752 працівників фактично працює зараз 481 людина, що становить 65%.

За орієнтовними підрахунками на Донецьку ОВА лише на фонд заробітної плати на місяць за посадовими окладами необхідно 8—9 млн грн. Такі ж підрахунки фонду заробітної плати на місяць за посадовими окладами всіх структурних підрозділів Луганської ОВА дають цифру у 5—6 млн грн.

Чотири РВА Луганської області скоротились по штатних працівниках майже на дві третини, з 491 особи до 185 (38%). У Донецькій області зменшення кількості чиновників більш скромне, з 268 осіб у трьох РВА, що надали дані, до 200 (75%).

Загалом вакантними за штатним розписом залишаються від 25 до 65% штатних посад в різних органах влади регіону. Певна частина була звільнена чи звільнилася самостійно, хоча отримати релевантні дані щодо цієї категорії колишніх посадовців не вдалося. До цієї категорії осіб, імовірно, входять й ті, хто залишився на окупованій території та ті, хто пішов на співпрацю з окупантами. 

Ключові висновки та рекомендації на основі аналізу:

  • Донецькій та Луганській ОВА необхідно переглянути власні організаційні структури та штатні розписи, а також організаційні структури та штатні розписи районних ВА і ВА населених пунктів з урахуванням реалій воєнного і повоєнного стану цих територій.
  • Обласним військовим адміністраціям варто більше уваги приділити налагодженню діалогу та створенню постійно діючих майданчиків для взаємодії з громадськими, ветеранськими, волонтерськими організаціями та спільнотами, міжнародними донорами та проєктами технічної допомоги, які варто розглядати як джерело і ресурс залучення нових управлінських кадрів. 
  • Кабінету Міністрів України та військовим адміністраціям областей слід продовжити  політику оптимізації штатних посад, скорочення чисельності службовців. 
  • Необхідною є розробка нової системи мотивацій та стимулювання працівників державної служби та місцевого самоврядування до роботи в складних умовах на звільнених територіях.

Автором аналітичної статті є кандидат філософських наук і доцент Донецького національного університету імені Василя Стуса Володимир Кіпень Порфирович. Матеріал охоплює питання, які з початком повномасштабного вторгнення потребують нових підходів, дієвих рішень, а головне закликає до взаємодії та діалогу державних органів влади з громадським сектором.

***

Аналітичний матеріал виданий завдяки програмі «Український фонд швидкого реагування», що втілює IREX за підтримки Державного департаменту США. Вміст є виключною відповідальністю громадської організації «Східний Варіант» і не обов’язково відображає погляди IREX та Державного департаменту США.