"Сільпо" декларує поступову відмову від забруднювальних холодильників

Київ. 5 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Мережа “Сільпо” з 2023 року почала поступову відмову від холодильного обладнання із використанням парникових газів (HFC-холодоагентів), які є найбільшим джерелом викидів вуглецю в ритейл-галузі, повідомили у пресслужбі агентству “Інтерфакс-Україна”.

Зазначається, що в усіх нових супермаркетах “Сільпо” вже встановлюють екологічно чисті холодильники, які використовують вуглекислий газ як охолоджувач. СО2 є більш динамічним холодоагентом, отже, забезпечує якісніше охолодження. Система містить інноваційні елементи захисту, вона безпечніша для людей і продуктів та екологічніша. При цьому використання систем охолодження з СО2 дає змогу знизити споживання електроенергії в середньому на 42% під час охолодження.

Як повідомили у пресслужбі, такі енергоефективні системи вже встановлені в п’яти нововідкритих магазинах “Сільпо” 2023 року, а також у зеленому супермаркеті “Сільпо Reсycling”, відкритому 2020 року, що дало змогу скоротити на цих об’єктах вуглецевий слід у середньому на 68%.

Постачальниками енергоефективних холодильних меблів для “Сільпо” є литовська компанія Freor та італійська Epta, а екологічних систем охолодження на СО2 – український виробник “Кріо Систем” і провідний світовий виробник систем Advansor. Монтажем та обслуговуванням займається українська компанія “Мітвіркунг”. У 2023 році інженери та технічні фахівці “Сільпо” та “Мітвіркунг” пройшли навчання з монтажу та обслуговування систем холодозабезпечення на СО2 у лідерів галузі.

Згодом усі 300 супермаркетів “Сільпо” перейдуть на екологічне холодильне обладнання. Тим часом для реалізації таких масштабних інвестиційних проєктів у країнах ЄС традиційно залучають великих потенційних донорів.

Курс декарбонізації є частиною світового тренду. В останнє десятиліття ЄС, США та інші найбільші економіки почали відмовлятися від HFC-холодоагентів на користь СО2-обладнання, його використання зросло вшестеро за останні роки. Оскільки Україна отримала статус кандидата на членство в Європейському Союзі, це зобов’язує український бізнес виконати всі вимоги щодо скорочення парникових викидів і повної відмови від HFC-холодоагентів до 2035 року.

У пресслужбі наголосили, що “Сільпо” постійно шукає шляхів для поліпшення своєї екологічності. За підтримки ЄБРР 2020 року було відкрито перший зелений супермаркет в Україні – “Сільпо Recycling” у Софіївській Борщагівці, 2022 року він отримав сертифікат BREEAM. Також є низка енергоефективних та екологічних рішень, ухвалених як стандарт для нових магазинів, зокрема: система рекуперації тепла від холодильного обладнання, високоефективне акцентне LED-освітлення, електронні засоби керування для систем охолодження та кондиціювання повітря, розміщення інформаційних плакатів з енергозбереження.

ТОВ “Сільпо-Фуд” створено на початку серпня 2016 року. За даними Opendatabot, засновником ТОВ є ПАТ “Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд “Ритейл Капітал” (100%, Київ), кінцевим бенефіціаром виступає Володимир Костельман.

На жовтень 2023 року мережа “Сільпо” налічує 311 супермаркетів, зокрема чотири делікатес-маркети Le Silpo. Входить до торгово-промислової групи Fozzy Group.

У 2023 році компанія планує розширити мережу супермаркетів на 10 об’єктів – до 315 магазинів, а до 2025 року збільшити їхню кількість до 365 (без урахування потенційно деокупованих або розконсервованих об’єктів).

Сукупний дохід мережі за підсумками 2022 року становив 70 млрд грн, що на 3,8% нижче за підсумки 2021 року.

Fozzy Group – один із найбільших українських ритейлерів із понад 690 торговими точками на всій території країни. Компанія розвиває торговельні мережі різних форматів: супермаркети “Сільпо”, оптові гіпермаркети Fozzy Cash&Carry, магазини біля дому “Фора”, дискаунтери Thrash!, фармацевтичні супермаркети “Біла ромашка”, магазини персональної електроніки Ringoo.