Страхування вантажоперевезень Чорним морем через воєнні ризики останніх днів не подорожчало – перший заступник міністра агрополітики

Київ. 26 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Ринок страхування суден враховує всі ризики, якщо їх імовірність зростає, то збільшується і ціна страхування, повідомив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький в ефірі національного телемарафону.

“Ринок страхування враховує всі ризики. Якщо ймовірність ризиків зростає, то, на жаль, і вартість страхування збільшується. Самі повідомлення, зокрема анонси (про небезпеку – ІФ-У), впливають (на вартість страховки – ІФ-У), але не прямолінійно”, – прокоментував заступник міністра можливий вплив на ринок призупинення руху суден морським коридором через активізацію російської авіації біля нього.

Висоцький запевнив, що завдяки злагодженим діям військових, взаємодії з міжнародними партнерами Україна наразі не відчуває прямого впливу на судна, спричиненого (поширеною оперативним командуванням Південь – ІФ-У) інформацією. “Сподіваємося, що й далі так буде”, – додав він.

“Коли є повідомлення (про ймовірну небезпеку – ІФ-У), але моменти безпеки витримано і фактично судна і вантажі в безпеці, то страхування не дорожчатиме”, – пояснив заступник міністра.

Він зазначив, що зараз страхування завжди буде трохи дорожчим за довоєнне, адже війна триває і впливатиме на ризиковість.

“Зі збільшенням кількості суден, які входять в українські порти, поступово вартість страхування зменшується. Зараз важливо, щоб надалі була стабільна робота і стабільно була забезпечена безпека цих суден. За таких умов вартість страхування постійно зменшуватиметься”, – запевнив Висоцький.

Він нагадав, що власники та орендарі суден, компанії, які готові експортувати, зверталися влітку після припинення роботи “зернової угоди” з інформацією щодо своєї готовності (продовжити експорт Чорним морем – ІФ-У).

“Лише після того, як спільно з міжнародними партнерами військові змогли дати сигнал про готовність протиповітряної оборони та інших заходів безпеки, розпочався безпосередній вхід і вихід суден (у порти на Чорному морі – ІФ-У). Як бачимо, ця кропітка робота дає відповідний результат. Сподіваємося, що і далі так буде”, – сказав Висоцький.

Заступник міністра наголосив, що в разі виникнення будь-яких ризиків і, звісно, в момент їх виникнення “одразу буде реакція і буде вжито необхідних заходів, щоб не допустити шкоди суднам, їхнім командам і вантажам, які там перебувають”.

Як повідомлялося, Адміністрація морських портів України ввечері 25 жовтня повідомила про призупинення руху суден до/з морського коридору на 26 жовтня 2023 року. Таке призупинення де-факто діяло протягом останніх двох днів через рішення військових, які посилалися на “вибухову загрозу”, що виникла внаслідок збільшення активності російської авіації, зазначалося в повідомленні.

Згодом віцепрем’єр-міністр, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков повідомив у Х (Twitter), що інформація про скасування або непрогнозоване зупинення роботи коридору не відповідає дійсності. Порти Великої Одеси продовжують приймати судна через тимчасовий коридор, встановлений Військово-морськими силами ЗСУ.

Джерело: https://t.me/mapfu2022/2532