Київ. 19 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Суднобудівельна Smart Maritime Group (SMG) “Смарт-холдингу”, що об’єднує Херсонську і Миколаївську судноверфі, після півторарічної перерви почала ремонт суден на потужностях Миколаївської верфі.
Згідно з пресрелізом SMG, першим клієнтом після вимушеної паузи став DELTA III, буксир 2006 року побудови.
Фахівці SMG виконують його планове обслуговування, до комплексу робіт входять очищення і фарбування корпусу судна, сервісне обслуговування основних механізмів, включно із двигуном і навігаційною системою.
Власник буксира, компанія ТОВ “Дельта Таг” з Миколаєва – постійний клієнт Smart Maritime Group із 2020 року, який замовляє послуги із судноремонту вже для четвертого свого судна.
“Ми звикли до високої якості робіт і професійного обслуговування, яке тут отримує наш транспорт. Через військові загрози в морі ми не можемо дістатися до інших ремонтних активів, та все ж хотілося повернутися саме до перевіреного сервісу. Тому раді відновленню роботи верфі, це важливо – мати фахівців тут, в Україні”, – сказав керівник компанії Олександр Коренецький, якого цитує пресслужба.
2021 року SMG виконала модернізацію шість костерів і ремонт 51 судна та збільшила виторг на 17% – до 440 млн грн. Але 2022 року через повномасштабне вторгнення Росії компанія була змушена розірвати укладені раніше контракти, зокрема, на будівництво двох корпусів для компанії з Голландії, повнокомплектного буксира для українського замовника, угоди на виготовлення металоконструкцій. Херсонська верф була під окупацією, поза контролем компанії, але й після звільнення виробничі потужності перебувають під постійними обстрілами, що унеможливлює відновлювальні роботи. Тому кораблі можуть працювати лише на верфі в Миколаєві.
“В українському морі небезпечно, тож ми не можемо відновити роботи з суднобудування, наші закордонні клієнти просто не можуть безпечно до нас дістатися. Але відновлення ремонтів – це вже хороший знак. Український бізнес має працювати. Це питання зайнятості людей, податків, економічної стійкості. Тим більше, що суднобудування – стратегічно важлива для країни галузь. І хоч ми приватний бізнес, але розуміємо всю відповідальність. І вдячні клієнтам, які повертаються до нас за всіх зовнішніх обставин. Напевно, це лише початок”, – зазначив генеральний директор Smart Maritime Group Дмитро Красніков.
У пресрелізі зазначається, що додаткові складнощі спіткали бізнес і через тиск держави на “Смарт-Холдинг”. Недосконала санкційна політика заблокувала роботу найприбутковішого, газового бізнесу холдингу, що не дає можливості підтримувати інші галузі інвестування компанії, які зазнають втрат – фізичних та економічних – під час війни. Також однобоке медійне висвітлення ситуації навколо Холдингу підриває репутацію, зокрема й суднобудівників, що може позначитися на майбутніх контрактах, резюмували у пресслужбі.
SMG – найбільший суднобудівний холдинг України. Заснований у 2009 році для управління морегосподарськими активами “Смарт-холдингу”. Об’єднує два найбільших суднобудівних підприємства України: Чорноморський суднобудівний завод і Херсонський суднобудівний завод.
“Смарт-холдинг” володіє 23,76% гірничо-металургійної групи “Метінвест”, 95% акцій суднобудівного холдингу Smart Maritime Group, 99,97% акцій торгово-фінансової компанії ТОВ “Сантіс”. “Смарт” також володіє великими активами в паливно-енергетичній галузі, девелопменті та агросекторі.
Джерело: https://smart-holding.com/uk/press-centre/news/2730/