“Такі продукти як наш формують культуру та є фундаментом для країни”, – Настя Наконечна про сучасне українське мистецтво

Повномасштабне вторгнення росії в нашу державу у 2022 році однозначно викликало швидку культурну реакцію і сприяло зростанню культурного активізму як серед досвідчених діячів цієї сфери, так і серед свідомої молоді. Відповідь культурного фронту була однозначна: працювати над збільшенням та покращенням національної спадщини, мінімалізувати, а потім і зовсім викоренити з неї шароварщину і, нарешті, розкрити багатогранність України як всередині держави, так і за її межами.

 

Аби прослідкувати та довести важливість та значущість вкладу у цей процес сучасної української молоді я поспілкувалася з зовсім новим, але перспективним обличчям творчої української індустрії – Настею Наконечною.

Настя Наконечна – є співзасновницею журналу Ukraine Motherland, який розширяє бачення про сучасну молодь та координати іі творчості.

 

– Як до вас прийшла ідея створити UA Motherland?

– Все почалося з навчання на другому курсі університету, а саме з завдання розробити своє видання. Я ледве його зробила, так як тоді взагалі не розбиралась в цьому, здала і забула. 2022 рік вересень, 8 місяців від початку повномасштабного вторгнення. Чищу усі папки на ноутбуці і потрапляю саме на це давним-давно забуте завдання. Раптом розумію, що хочу трансформувати це все в життя тут і зараз. Роблю сторіс в Instagram, що набираю людей для журналу, відкриваю гугл-форму для пошуку команди. Про усіх нас можна детальніше дізнатися в самому журналі.

Чому Ukraine Motherland ? Моя перша виставка приурочена підтримці Україні відбувалася до дня мого народження 1 травня у Берліні – назва зʼявилася сама собою. У процесі створення журналу звісно мали багато спірних питань з приводу того, чи залишати її і для цього проєкту. Все ж таки на ній і зупинилася, а випуск назвали PONOVIY, уособлюючи нову культуру.

 

– Чи є в журналу певна місія?

– Наша місія в тому, аби безупинно просувати українську культуру і тим паче подібні новітні українські журнали. Насправді, на ринку не так багато конкурентів.

 

– Розкажіть про наповнення журналу. Що за люди осіли на сторінках?

– Ох, тут можу багато розписувати. В першому випуску ми зібрали артистів, художників, дизайнерів, фотографів і загалом людей з багатьох творчих сфер, котрі наразі формують нашу державу на світовій творчій арені. В нас був ретельний відбір учасників, це дуже відповідальна частина нашої роботи. Але не буду відкривати усі карти і тільки скажу, що краще замовити журнал і прочитати про усіх крутеликів тут і зараз.

 

– Як довго збирався матеріал?

– Насправді час збору матеріалу був зовсім недовгий – приблизно 3 місяці. Набагато більше часу пішло на дизайн.

 

– Скільки минуло часу від початку розробки журналу до публікації першого випуску Ukraine Motherland? Чи виникали труднощі? 

– Якщо подивитися актуальні в Instagram, то гугл-форми для майбутніх учасників я відкрила у жовтні 2022 року, а вийшов журнал у червні 2023. Певно найголовніша проблема – це був друк, тому що насправді дуже складно знайти поліграфію, яка б поєднувала в собі адекватну цінову політику і пристойну якість.

 

– Яка кількість людей працювала над створенням проєкту? Чи будете продовжувати?

– Над проєктом працювало всього 4 людини. Зараз ми трохи змінили склад команди, але і набрали нових людей. У майбутньому, звичайно, плануємо продовжувати, для цього наразі плідно працюємо над розповсюдженням першого випуску та виходом журналу вже більше як ЗМІ.

 

– Чи реалізуєшся ти зараз в чомусь ще?

– В мене багато проєктів, як особистих, так і командних. З основного можу виділити, що почала роботу над музичним виданням LOKALLEKA та надалі співпрацюю з моїми улюбленими брендом одягу SYNDICATE. Якщо ж казати про особисті, то реалізую себе в фото та відео. Нещодавно відбулась моя перша режисерська робота над кліпом для одного відомого українського артиста, котрий вже зовсім скоро вийде на екрани. 

 

– Наскільки важливо просувати та підтримувати подібні проєкти в сучасних умовах?

– Не скажу нічого нового, але надважливо. Такі продукти як наш формують культуру та є фундаментом для країни. Це те, що представляє її на міжнародній арені та дає витоки для майбутнього росту.

 

Автор: Катерина Мітрова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *