Україна працює над розвитком альтернативних "зерновому коридору" сценаріїв експорту зерна – Васьков

Київ 30 червня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – “Зерновий коридор” останніми місяцями практично не працює через російську сторону, тому український уряд працює над розвитком альтернативних сценаріїв експорту українського зерна, повідомив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков на пресконференції в п’ятницю в Києві.

“З 1 травня до 28 червня інспекцію проходили в середньому два судна на вхід за три дні. Російська сторона їх реєструвала і відповідно брала участь в інспекції. А за останні дві доби (було проінспектовано – ІФ-У) нуль суден на вхід”, – сказав він.

За інформацією заступника міністра, у черзі на вхід до українських портів стоять близько 30 суден, деякі з них очікують своєї черги понад 3,5 місяця. Водночас не існує прозорого алгоритму руху цієї черги, який би використовували всі сторони у спільному координаційному центрі.

“Є позиція України, Туреччини та ООН, яка полягає в тому, що інспекція має йти в порядку живої черги. Однак від початку червня існують дві проблеми – критично низька кількість інспекцій, у яких бере участь російська сторона, а також рандомне визначення суден із черги, що очікує на інспекції вже багато діб”, – зазначив заступник міністра.

Васьков нагадав, що існувала домовленість: доки не будуть проінспектовані й оброблені судна з черги, ринок не заявлятиме нові судна, оскільки в цьому немає ні сенсу, ні впевненості, що навіть ті, що стоять у черзі 30 суден, пройдуть інспекцію, зокрема, до закінчення обумовленого періоду дії “зернового коридору”.

“Ми бачимо заклики ООН і Туреччини, бачимо, що вони намагаються зробити все можливе для продовження роботи “зернового коридору”, усвідомлюють проблеми, з якими зіштовхнеться світ у разі відсутності чорноморської ініціативи”, – сказав Васьков.

Наступного тижня Україна очікує чіткої відповіді від сторін, з якими підписувала угоду про роботу Чорноморської зернової ініціативи, – ООН і Туреччини. Вони, як котрагенти договору, мають заявити свої офіційні позиції щодо цієї угоди, пояснив заступник міністра.

“Усе вказує на необхідність відкриття глибоководних портів і запуску інших (альтернативних – ІФ-У) сценаріїв і механізмів”, – наголосив Васьков і додав, що Україна прекрасно розуміє, з ким має справу, де перебуває, і усвідомлює необхідність постійного розвитку альтернативних шляхів.

За його інформацією, розвиток альтернативних сценаріїв експорту українського зерна складається з трьох інфраструктурних складових: комплексу заходів із водними шляхами, автошляхом і залізницею. Васьков також запевнив, що за кожним із цих напрямків уряд уже виконує роботу.