Українсько-польські залізничні пункти пропуску завантажені на 30-50% вантажів – УЗ

Київ. 6 липня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – АТ “Укрзалізниця” (УЗ) звернулася до перевізників із проханням нарощувати перевезення через польські прикордонні переходи, які наразі задіяні приблизно на 30-50% від своєї потужності та мають резерви щодо передачі вантажів, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи компанії Валерій Ткачов у четвер на нараді з перевізниками.

“Польські стики недозавантажені, працюють на 50%, а то й 30% своєї технологічної спроможності. Тому я закликаю українських відправників вантажів нарощувати передачу вантажів через польські прикордонні переходи”, – сказав Ткачов.

За його словами, у червні через усі польські переходи було оброблено 984,468 тис. тонн вантажів. Найбільша номенклатура – зерно і продукти помелу: 217,971 тис. тонн. Серед іншої великої номенклатури руда – 49,446 тис. тонн.

За інформацією Ткачова, через прикордонний перехід (ПП) “Ягодин-Дорогуськ” було оброблено сумарно 3980 вагонів, які перевозили 191,196 тис. тонн вантажів різної номенклатури, зокрема в експортному сполученні – 1621 вагон, тоді як в імпортному – 2359 вагонів.

Порівнюючи червневі показники з травневими, представник УЗ відзначив збільшення вантажопотоку в цьому ПП на 4 в/д (3,2%): середньодобова передача вагонів на експорт зменшилася на 5 в/д (до 54 в/д), водночас приймання імпорту зросло на 9 в/д (до 76,8 в/д).

“Хочу зазначити, що 133 вагони по Ягодину – це досить низький показник, тому що в минулі місяці, наприклад у лютому, ми опрацьовували 164,5 вагони за цим стиком. Тому по Ягодину є ще пропускна спроможність”,- зазначив Ткачов.

Що стосується експорту зернових через цей ПП, то в червні він становив 14,2 в/д, що, як вважає експерт, “дуже слабкий показник”, оскільки в лютому через цей стик передавали 60 в/д із зерном, а в січні – 63 в/д.

“Якщо подивитися на п’ять діб липня, то взагалі показник лише шість вагонів за добу із зерном”,- додав Ткачов.

За його інформацією, у цьому стику працює сім перевізників. Найбільшим є PKP Cargo, який у червні опрацював 2683 вагони з 125,626 тис. тонн вантажів різної номенклатури. У середньому цей перевізник обробляв 88 вагонів за добу: 41 вагон він приймав від української сторони і 47 передавав.

Найбільша номенклатура, з якою працював PKP Cargo, – це нафтопродукти (34,55 тис. тонн), зернові (17,51 тис. тонн), також він обробляв цемент (16,19 тис. тонн) і добрива (16 тис. тонн).

CTL Logistc обробив 805 вагонів, які перевозили 42,06 тис. тонн різних вантажів. Найбільше він імпортував нафтовантажів – 27,39 тис. тонн. Також перевізник працює із зерновими і контейнерами та обробляє близько 27 в/д.

Своєю чергою EP Cargo у червні через “Ягодин-Дорогуськ” обробив 10 вагонів із металом, перевізник Lotos – 44 вагони з контейнерами, Ost-West Logistic – 256 вагонів із 8,836 тис. тонн вантажів, LTG Cargo Polska – 130 вагонів із 7,574 тис. тонн вантажів і ERT – 97 вагонів.

За словами Ткачова, за п’ять діб липня, з яких два припали на вихідні, показник обробки вантажів у цьому ПП ще знизився.

“Ми зараз опрацьовуємо лише 106 в/д. Минулого місяця було 132,7 вагона, тобто майже на 27 вагонів зменшилося опрацювання вантажів, але, я впевнений, що це пов’язано з вихідними”,- повідомив Ткачов.

Він наголосив, що черг на стику “Ягодин-Дорогуськ” не спостерігається.

За інформацією УЗ, у ПП “Ізов-Грубешів” у червні було оброблено 10827 вагонів із 651,831 тис. тонн вантажів різної номенклатури. Водночас 8552 вагони (556,714 тис. тонн) вирушили на експорт, а 2275 вагонів (95,117 тис. тонн) було прийнято українською стороною. У середньому в експортному сполученні відправлялося з України 285 в/д, а приймалося 76 в/д. Загалом цей стик обробляв 361 в/д.

“Загалом на 61 вагон збільшилася в червні передача в/д. Але водночас імпорт упав на 6,5 в/д. Загалом позитивна динаміка вантажної роботи по “Ізов-Грубешів” становила 54,6 в/д. Тобто, приблизно на 18% у нас збільшилася передача вантажів через цей стик”,- змалював ситуацію Ткачов.

Він додав, що нарощування вантажної роботи відбулося завдяки зростанню передачі руди. За його словами, за рахунок тільки руди передача вантажів збільшилася на 53 в/д за цим стиком.

Ситуація з експортом зернових і руд через цей ПП за останні півроку показує стрибкоподібні цифри, сказав представник УЗ. Зокрема, у січні місяці – 97,6 в/д, тоді як наразі цей показник – 34 в/д, що однак вище за показники квітня і травня у 28 та 20 в/д відповідно.

“Хочу зазначити, що Ізов – дуже потужний стик. У березні цього року ми через нього обробляли 556 в/д, тому сьогоднішній показник 400 в/д ми можемо збільшити ще на 50%. Ми для цього маємо всі можливості”,- зазначив Ткачов.

Щодо ПП “Рава-Руська”, то на цьому стику в червні було опрацьовано 425 вагонів (14,2 в/д). “Загалом стик недозавантажений, тут є можливість учетверо збільшити передачу вантажів”,- зазначили в УЗ.

За інформацією Ткачова, на ПП “Мостиська ІІ – Медика” в червні було опрацьовано 7567 вагонів із 414,200 тис. тонн вантажів різної номенклатури. У червні в середньому цей стик за добу опрацьовував 252,2 в/д, з яких 159 вагонів прямували на експорт, а 93,2 вагона з імпортом приймала українська сторона.

Порівняно з травнем у цьому ПП спостерігається позитивна динаміка, показник передачі вагонів зріс на 18,4 в/д, або майже на 8%.

Captrain Polska в червні опрацював на ПП “Мостиська ІІ – Медика” 407 вагонів, які перевозили 22,919 тис. тонн вантажів. Переважно це контейнери та імпорт нафтовантажів.

PKP Cargo відпрацював у червні 4715 вагонів, які перевозили 245,30 тис. тонн, тоді як Rail STM – 1393 вагони з 94,43 тис. тонн, CTL Logistic – 403 вагони з 22,03 тис. тонн вантажів. Крім того, ТОВ Freightliner PL – 126 вагонів, Ecco Rail – 156 вагонів, ZIK Sandomierz – 104 вагони, LOTOS Kolej – 22 вагони, LTG Cargo – 207 вагонів і EP Cargo – 34 вагони.

У липні показники обробки вантажів на ПП “Мостиська ІІ – Медика” погіршилися і становлять 193,4 вагона. Основною причиною погіршення показників Ткачов назвав вихідні на початку місяця.

Наразі в напрямку Ізова рухається 1469 вагонів, з яких 712 – із рудою, 172 – із металами, 239 – із макухою, 87 – з олією і 48 – зернові, уточнив представник УЗ.

За його словами, до ППС “Мостиська ІІ – Медика” рухається 879 вагонів, з яких 386 – із металами, 29 – із зерновими, 81 – із контейнерами, 39 – із цементом і 337 – з іншими вантажами.

У напрямку ПП “Рава-Руська” рухається 33 вагони, а на Ягодин широкою колією – 111 вагонів.