Вплив війни та пандемії на освіту: результати дослідження PISA

Українські діти стали гірше читати та рахувати через вплив війни та пандемії, свідчать результати масштабного освітнього дослідження PISA 2022. Понад 40% школярів в Україні не досягли базового рівня математичної та читацької грамотності.

Особливо вразливими є діти з сільських районів, яким потрібно на 4-5 років довше для досягнення рівня своїх однолітків у містах.

Директорка Українського центру оцінювання якості освіти, Тетяна Вакуленко, вказує на те, що умови тестування в октябрі 2022 року були екстремально важкими через ракетні обстріли. Зазначається, що стрес та важкі умови вплинули на концентрацію при читанні та розрахунках, і це необхідно враховувати при розгляді результатів дослідження.

Дослідження також вказує на те, що 41% українських дітей не досягли базового рівня читацької грамотності, що свідчить про втрати в освіті. Для вирішення цієї проблеми необхідно звертати увагу на якість навчання, забезпечувати дитинам психологічну підтримку, а також здійснювати заходи для поліпшення умов тестування в умовах конфлікту та надзвичайних ситуацій.

Порівняння результатів з іншими країнами, здійснене за допомогою PISA, свідчить, що українські учні знають математику краще, ніж їхні ровесники у деяких інших країнах, але відстають від польських, естонських та словацьких школярів. Завдяки дослідженню можна визначити шляхи вдосконалення системи освіти та покращення результатів українських школярів.

 

Автор: Марічка Хижа

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *