Київ. 24 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Великий український виробник обігрівальних приладів і устаткування для систем опалення (ТМ “Термія”) АТ “Вінницький завод “Маяк” цього року планує випустити продукцію на 220,4 млн грн і наростити експорт до країн Євросоюзу.
Такі плани містяться в оприлюдненому в системі розкриття інформації Нацкомісії з цінних паперів і фондового ринку (НКЦПФР) фінансовому звіті підприємства за 2022 рік.
Водночас підприємство повідомило, що 2022 року з урахуванням зростання попиту воно випустило продукції на 595,7 млн грн проти 283,3 млн грн роком раніше, обсяги промвиробництва в порівняльних цінах зросли на 24,7%. Реалізовано продукції на 549,5 млн грн (у порівняльних цінах реалізація зросла на 13,2%).
Водночас частка експорту в обсязі реалізації за минулий рік скоротилася у 2,3 раза – до 18,3%, зокрема, знизився експорт до Польщі до 13% проти 23,5%. Частка Німеччини зросла до 4,4% проти 3,2% роком раніше, в інші країни частка експорту сягнула 0,9%.
Найбільшу частку у випущеній 2022 року номенклатурі продукції становили електроконвектори (427,3 млн грн, або 71,7%). Крім того, випускалися повітряно-опалювальні агрегати (на 69,8 млн грн), електроплити (на 51,4 млн грн), оливні радіатори (на 18,8 млн грн), електрокотли (на 12,5 млн грн) та інша продукція.
Сировинна база для виробництва розташована в Україні, зокрема у Вінниці, Львові, Києві, Дніпрі, але з метою підвищення конкурентоспроможності останнім часом завод перейшов на імпортні комплектуючі – з Китаю, Німеччини, Польщі, Угорщини, Туреччини.
За даними компанії, питома вага продукції заводу серед вітчизняних виробників 2021 року становила 42% (у 2019-2020 роках – 40%), а основним вітчизняним конкурентом вона називає одеський завод із виробництва побутових електроприладів “Укратлантік”, у який у 2011 році французька Atlantic Groupe, що випускає продукцію під ТМ Thermor і Atlantic, інвестувала понад 230 млн грн.
Серед іноземних виробників на ринку здебільшого представлені товари з Китаю і Франції.
“У 2023 році вінницький завод “Маяк” планує утримати позиції на ринку збуту і завдяки маркетинговим заходам, і завдяки розширенню асортименту та гнучкій системі ціноутворення”, – наголошується у звіті.
При цьому уточнюється, що виробництво і продаж продукції зростають в осінньо-зимовий період (жовтень-лютий), а в решту часу накопичуються необхідні матеріали та комплектуючі. Підприємство також здає в оренду вільні приміщення – у 2022 році дохід від оренди становив 22,5 млн грн.
Цього року завод також має намір, зокрема, скоротити на 30% залишки готової продукції на складі, знизити на 30% (порівняно з початком року) дебіторську та кредиторську заборгованості.
Планується також придбати машину контактного зварювання, встановити нову локальну мережу.
Згідно зі звітністю заводу, у 2022 році його консолідований чистий дохід зріс на 67,9% до 2021 року, до 644,8 млн грн, консолідований чистий прибуток – майже втричі, до 79,8 млн грн.
На початок 2023 року середньооблікова чисельність персоналу становила 581 особу.