Київ. 1 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Найбільший мобільний оператор в Україні “Київстар” очікує зростання виторгу в 2023 році на 10-12% замість 6-7%, прогнозованих раніше, заявив президент компанії Олександр Комаров на Business Breakfast.
“Я думаю, що “Київстар” буде приблизно посередині всієї індустрії. Зростання становитиме приблизно 10-12% рік до року за 2023 рік, якщо не трапиться форс-мажор”, – сказав він.
За словами Комарова, у третьому кварталі компанія також виходить на істотне зростання показників, але це пов’язано з низькими показниками другого кварталу 2022 року.
“У четвертому кварталі ми повернемося до тих самих темпів, що були в другому кварталі. Це приблизно 10-11% рік до року”, – сказав президент компанії.
За його словами, за весь 2022 рік “Київстар” наростив виторг у гривні на 7-8% і прогнозував зростання у 2023 році на 5-6%.
Показники “Київстар” перевершили прогнози завдяки низці факторів, зокрема завдяки стабільності бази в роумінгу, зазначив президент компанії.
“Ми очікували, що активність бази в роумінгу у 2023 році знижуватиметься. Ми цього не відчули”, – вказав він, зазначивши, що абоненти в роумінгу використовують послуги на рівні приблизно 60% від рутинного використання в Україні.
Абонентська база всередині країни зросла, завдяки звільненню окупованих територій у другій половині 2022 року.
Ще один фактор, що сприяв зростанню показників компанії – зміна ціноутворення.
Комаров зазначив, що масовий сегмент користувачів протягом останніх двох років залишається стабільним, тоді як у сегменті бізнесу активна база знижувалася з початку 2022 року. Це позначилося і на зниженні кількості користувачів додаткових сервісів категорії B2B, зокрема, Big Data.
“Стався провал, і він не зупинився. Якщо ми говоримо про базу масового сегмента, то там усе більш-менш стабільно. А ось бізнес потроху знижувався протягом усього часу. Ми не спостерігаємо збільшення штатів співробітників, відкриття нових бізнесів або динамічного розвитку”, – зазначив Комаров.
Раніше повідомлялося, що “Київстар” у другому кварталі 2023 року наростив гривневий виторг на 16,8% порівняно з аналогічним періодом 2022 року – до 8,609 млрд грн (у доларах зменшилася на 6,5% – до $235 млн). За звітний період прибуток EBITDA “Київстар” у гривні збільшився до аналогічного минулорічного періоду на 11,6% – до 5,085 млрд грн (у доларах зменшився на 10,7% – до $139 млн), а його рентабельність за EBITDA скоротилася на 2,9 відсоткових пунктів (п.п.) – до 59%. Мобільна абонентська база “Київстар” скоротилася на 2,6% порівняно з минулим роком – до 24,1 млн, оскільки на неї продовжувала впливати кількість українців, які проживають за межами України.
Згідно зі звітом, загалом за перше півріччя 2023 року виторг “Київстар” у гривні зріс на 11,2% – до 16,956 млрд грн, EBITDA – на 6,2%, до 10,006 млрд грн, а капітальні інвестиції – на 28,6%, до 2,176 млрд грн.
“Київстар” – найбільший український оператор телекомунікацій. Надає послуги зв’язку та передання даних на основі широкого спектра мобільних і фіксованих технологій.