Як залучити гранти та інвестиції: ідеї для малого та середнього бізнесу

Сучасні підприємці стикаються зі все більшою кількістю викликів, особливо гостро це відчувається на тлі вторгнення Росії. Втрати та економічна нестабільність змушують багатьох підприємців зупинити діяльність або шукати інші стратегії розвитку бізнесу. 

Однак, в такі складні моменти важливо не втрачати надію та шукати шляхи відновлення та масштабування бізнесу. У цій статті ми розберемо, як ви можете залучити фінансування для своїх бізнес-ідей.

Залучення грантів

Гранти — безповоротна фінансова допомога на втілення проєктів з конкретними цілями, що робить їх особливо привабливими у періоди економічної нестабільності та несприятливих умов.

Які бувають гранти? 

  • Державні гранти: Надаються урядами різних країн або регіонів для підтримки підприємництва.
  • Гранти від міжнародних та благодійних організацій: Ці організації, зазвичай, фокусуються на розвитку соціального підприємництва, інноваційних проектів та проєктів, спрямованих на покращення життєвих умов місцевих спільнот.
  • Гранти від приватних фондів: Такі фонди підтримують проєкти у різноманітних галузях, адже фінансуються окремими людьми чи фірмами.

Підготовка грантових заявок вимагає уважного та детального опису планів проєкту, мети та способів його реалізації, а також зазначення соціального чи економічного впливу, який він має здійснити. Велика увага повинна бути приділена також бюджету проекту, зазначенню витрат та прогнозуванню результатів.

Впровадження соціальних ініціатив

Багато донорів орієнтуються на бізнес, які мають позитивний вплив та забезпечують сталість у суспільстві. Тому ви можете перетворити свою компанію на соціальне підприємство або ж створити новий проєкт у цьому напрямку. Головне, щоб ваш бізнес орієнтувався не лише на дохід, а й на користь для спільноти. 

Першим кроком переходу на модель соціального підприємництва може стати створення окремого проєкту або програми, спрямованих на розв’язання певних соціальних проблем або задоволення потреб місцевої громади.

Згідно із визначенням, суб’єктом і провідником соціального підприємництва виступає соціальний підприємець. Якщо традиційні підприємці, як правило, оцінюють успішність своєї діяльності, орієнтуючись на прибуток, виручку (обсяг продажів) або вартість акцій, то для соціального підприємця головним критерієм успішності стає «соціальна віддача». Прибуток може братися до уваги, але не як самоціль, а як засіб для подальшого просування до досягнення соціальних або культурних цілей. Серед інших важливих ознак соціального бізнесу: інноваційність, самоокупність і фінансова стійкість, масштабованість і тиражованість.

Пошук інвестицій

Пошук інвестицій є важливим етапом, особливо в умовах воєнного конфлікту. Ефективний пошук інвестицій допомагає підприємству залучити необхідні кошти для розвитку, масштабування та реалізації бізнес-ідей.

Ось кілька важливих кроків для пошуку інвесторів: 

Оцінка проєкту: Це аналіз та оцінка фінансової та економічної привабливості вашого проєкту. Важливо ретельно розробити бізнес-план, дослідити ринок та конкурентну ситуацію, визначити потенційний соціальний вплив. Чим більш детально та обґрунтовано ви оціните свій проєкт, тим більш ймовірно інвестор буде зацікавлений в співпраці.

Пошук інвестора: Існує декілька шляхів пошуку фінансових партнерів. Перш за все, звертайтесь до фінансових установ та інвестиційних компаній, які спеціалізуються на підтримці малого та середнього бізнесу.

Переговори: По-перше, будьте чесними та відкритими щодо всіх аспектів вашого бізнесу. Представте звірено інформацію про потенційний ризик та дохідність проєкту. Вибудуйте переконливу презентацію, яка демонструє потенціал вашого бізнесу та переваги інвестування в нього. Надайте інвестору можливість бути активним учасником процесу прийняття стратегічних рішень та долучитися до розвитку вашого проєкту.

Навчіться залучати фінансування

Залучення фінансування – це важливий, однак копіткий процес. Synergy Development Сonsulting за підтримки Проєкту USAID «Економічна підтримка України»  запустили навчальну програму з розвитку соціального та антикризового потенціалу представників українського бізнесу з новозвільнених територій для покращення економічної ситуації.

Impactpreneurship — це безоплатний курс для підприємців, які планують масштабувати або відновити свій бізнес. В рамках навчально-менторської програми експерти-практики будуть вашими провідниками на шляху до побудови оновленої системи маркетингу та продажів, впровадження інновацій на підприємстві, антикризового менеджменту, впорядкування юридичних та бухгалтерських аспектів, розробки прибуткової бізнес-моделі, стратегічної роботи із грантами та інвестиціями.

Учасниками «Impactpreneurship» можуть стати представники малого та середнього бізнесу з усієї України.

Навчання стартує вже 18 вересня 2023 року. За оголошенням про початок реєстрації стежте на сторінках Impactpreneurship у Facebook та Instagram.

Не відкладайте свої ідеї та плани на завтра. Реєструйтесь та створюйте бізнес зі змістом.

 

Онлайн-освітня програма реалізується Товариством з обмеженою відповідальністю «Сінерджі Девелопмент Консалтинг» за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України». Погляди автора, висловлені в цій публікації, не обов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку чи уряду Сполучених Штатів.