Київ. 6 грудня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Україна має потенціал для скорочення на 20% вартості логістики під час транспортування зерна та олійних культур завдяки зниженню вартості фрахту кораблів, які вантажаться з портів Великої Одеси, що дасть змогу аграріям реалізувати вирощений урожай без збитків, повідомив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.
“Гадаю, у нас є потенціал, щоб фермери, сільгоспвиробники отримали більше грошей за рахунок здешевлення логістики. Наприклад, ще місяць тому логістика до порту Констанца була на рівні $100/тонна, а в грудні вже $70/тонна. Якщо ж їхати з портів Великої Одеси, то це $60/тонна”, – сказав він у рамках Business Breakfast з Forbes Ukraina в середу.
Президент УЗА висловив упевненість, що ці розцінки можна зробити ще на $20/тонна меншими за рахунок зниження ставок фрахту.
За його інформацією, наразі фрахт під завантаження кораблів з України вдвічі вищий, ніж із портів Констанци, через високі воєнні ризики. При цьому до війни ця різниця становила $1/тонна.
“Якщо заощадити ці $20, вони одразу підуть на виплати аграріям шляхом підвищення цін на їхню продукцію”, – пояснив Горбачьов.
Він також звернув увагу на те, що світові ціни на кукурудзу і пшеницю – основні експортні культури країни – вже зросли. В результаті цього, зокрема, вирощування кукурудзи в сезоні-2023 зі збиткового в жовтні рівня мінус $30-40/тонна "наблизилося до межі беззбитковості, до нуля".
Вирішення логістичних проблем цілком реальне і Україна має потенціал, щоб допомогти аграріям отримати в сезоні-2023 хоч якийсь прибуток, резюмував президент УЗА.