Київ. 21 серпня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Обсяг світової туристичної сфери до 2033 року зросте на 50% порівняно з 2019 роком, до $15,5 трлн, що становитиме близько 11,6% глобальної економіки, прогнозує Всесвітня рада з туризму і подорожей (WTTC).
П’ятірка країн, які отримують найбільші доходи від подорожей і туризму (відносно їхнього ВВП), 2022 року залишилася тією самою, що і в допандемійному 2019 році – США, Китай, Німеччина, Японія і Велика Британія. До десятки також входять Франція, Мексика, Італія, Індія та Іспанія.
У світовій туристичній сфері наприкінці 2023 року буде працевлаштовано 430 млн осіб проти 334 млн у 2019 році, вважають експерти WTTC. Це приблизно одна дев’ята всіх робочих місць у світі.
Крім того, сфера зростатиме швидше, ніж світова економіка.
“Економісти вважають, що глобальний ВВП цього року зросте на 2,6%, – сказала глава WTTC Джулія Сімпсон в інтерв’ю Bloomberg. – Ми ж очікуємо, що в секторі подорожей і туризму зростання становитиме близько 5,1%”.
Аналітики організації також вважають, що турсектор у Китаї зростатиме випереджальними темпами порівняно зі США, завдяки чому китайська галузь за обсягом доходів до 2033 року обійде американську. Китайський туризм приноситиме $4 трлн за десять років і становитиме 14,1% економіки країни, тоді як у США показники становитимуть $3 трлн і 10,1% відповідно, прогнозують експерти.
Китайські туристи забезпечували близько 14,3% світових витрат іноземних туристів до пандемії коронавірусу. WTTC очікує, що турсектор Китаю цілком відновиться до доковідних показників до 2024 року, а до 2033 року частка витрат китайських туристів у загальносвітовому показнику сягне 22,3%.
Тим часом організація Virtuoso, що об’єднує понад 20 тис. турагентів у люксовому сегменті, повідомила про зростання продажу туристичних послуг у першому півріччі 2023 року на 69% порівняно з аналогічним періодом 2019 року. За даними Virtuoso, останнім часом активно зростає популярність незвичайних напрямків, включно з поїздками з науковими експедиціями в Антарктиду або на Галапагоські острови.
Таку тенденцію спостерігає і WTTC, відзначаючи попит на поїздки до таких країн, як Болгарія або Словенія.
“Мандрівники стають більш схильні до пригод, – сказала Джулія Сімпсон. – Вони дуже хочуть побачити і випробувати нові місця”.